Gå til innhold

Streamingprogramvare?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Litt usikker på om dette enmet blir lagt riktig sted, men prøver allikevel.

 

Jeg skal være med på å arrangere en pubkveld, og det hadde vært kult hvis man også kan streame kvelden live, samtidig som en lagrer sekvensen.

 

Hva finnes av programvare med denne funksjonaliteten?

Og holder det å bruke et DSLR-kamera og ekstern mic?

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det er klart. Men finnes det programvare som kan brukes til å ta opp seansen da?

Akkurat det er vel bare å ha nok minnekort?

 

Men som Nautica sier; Web kamera sparer deg for mye ekstra arbeid.

 

Det er faktisk mulig å streame DSLR video. Spesielt Canon.

På Mac kan du bruke http://camtwiststudio.com/ For Windows og Canon kameraer: http://www.extrawebcam.com/

 

Men det er mange fallgruver og ikke så enkelt.

Her er masse Google poster. Jeg foreslår at du leser mange av disse bloggene og alle kommentarene under hver blogg; streaming with a dslr

 

Vær oppmerksom på at hvis du bruker HDMI ut for bildet så vil du ikke kunne se hva du filmer med mindre du har en HDMI splitter eller monitor med HDMI pass-through. Du kan eventuelt bruke en mobiltelefon med EOS Utility App og USB for for monitor.

 

Skype er også foreslått for en enklere løsning, eventuelt Telekonferanse software.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Takk for lesestoff. Da har jeg noe å lese på. Tenkte det hadde vært praktisk å kjøre det via Windowsmaskinen min, og da enten via USB hvis det tillater nok båndbredde eller så må jeg i tenkeboksen. Kameraet er et EOS 550d.

 

Mulig dette blir litt for komplekst/krever utstyr jeg ikke har tilgjengelig. Jeg får prøve meg litt frem.

 

Takk for svar så langt :D

 

Edit: Det ser ut til at Google Hangout og Youtube kan gjøre noe av det jeg ønsker (må bare få DSLR til å fungere som webcam og det kan kanskje ManyCam hjelpe til med).

 

 

Mvh Faller

Endret av Faller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...