Gå til innhold

Nye PowerBooks fra Apple


[L]337-Zonic

Anbefalte innlegg

337-Zonic"]
Apple har faktisk byttet til 7457 prosessorkjernen.

 

sitat artikkel:

 

"Det hadde lenge vært spekulert i om Apple ville gå over til den nyere 7457 prosessorkjernen, men det skjedde altså ikke."

 

Les transcriptet på:

http://www.macrumors.com/ae2003.html

 

"Yes, they all have the 7457 Chip"

- Steve Jobs

 

OK, på tidspunktet artikkelen ble skrevet så var det ikke bekreftet om det var 7457 eller ikke. Skal endre dette nå.

 

Ser at det står at artikkelen er oppdatert, men det står fremdeles at de ikke har 7457.

 

Sorry for maset...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les litt på RAM, kan jo ha med REG, ECC, garanti, levetid, lavprofil. Jeg skjönner heller ikke hvordan de kan rettferdiggjöre de prisene de har på RAM.

Såvidt jeg vet, har de brukt helt ordinær SDRAM. (I sine gamle G4-bokser, y'know.)

 

Hvis man ikke skjönner hvordan scrollhjulet funker så kan man jo bare bruke pilene opp og ned. Det er jo bedre om man hvertfall har et valg. Jeg synes Apple sin mus er utrolig bra, med unntak av knappene/scroll.

 

Apple sin strategi og kampanje nå går ut på å få PC-brukere over til Mac (Switch). Sånn som det er med PC så har jo alle maskiner blitt levert med to knapps mus i evigheter. Det vil vel egentlig väre mere forvirrende å måtte finne ut av at man må trykke på "ctrl" for å få opp höyreknappsmenyen.

 

Hvis ikke din mor skjönner hva som skjer når hun scroller så synes jeg synd på henne, og deg :p

 

Det burde kommet med en lapp der det står at CTRL er Mac-magisk... :p

 

Men noen foretrekker faktisk å holde på med å dra i rullefelt og sånt.

Men Mac burde kanskje ha gitt brukerne et valg mellom en en-knappers mus som standard, eller en litt bedre mus (fra MS/Logitech/whatever). Det kunne ha vært bra!

(Finnes det forresten noe som minner om "Home" og "End" på Mac-tastaturet..?)

Lenke til kommentar

(Finnes det forresten noe som minner om "Home" og "End" på Mac-tastaturet..?)

Der home og end står er vel "page up" og "page down" tastene på Mac. De funker vel akkurat smo på PC vil jeg tro. Har ikke disse på min iBook.

 

Uansett bruker jeg de aldri. Gjör det heller på denne måten:

Ved å holde inne "alt" eller "eple" og trykke på pilstastene så kan man hoppe frem og tilbake hvor man vil.

Man kan navigere hele systemet på Mac med tastaturet og tastatursnareveier er vel mere utbredt på Mac enn Windows.

Lenke til kommentar
Grattis.

 

Synes maskinen var penere med svart tastatur, men det er vel bare meg.

 

Nestene litt enig med deg. Litt mer stil over det hele med sort tastatur syntes jeg da men.. Jeg syntes også det er bedre å skrive med det gamle sorte.. Enn den nye sølv.. Har bare testet det på den litt eldre 12" da.. Men tviler på at de har forandret alt sammen.

Lenke til kommentar

Er litt uenig der, det svarte plastikk tastaturet på titanium modellene var faktisk en av de tingene jeg ikke likte med de.

Det føltes veldig billig, og dessuten synes jeg ikke tastauret passet til resten av designet.

De som allerede har fått sine splitter nye 1,25ghz 15"'ere sier den er helt lydløs og den blir ikke varm slik som 12"erne hadde en tendens til å bli.

Det er ikke blitt sagt en eneste negativ ting om den nye 15" av de som har fått den, og det lover godt!

 

Jeg kan ikke vente til min kommer!

Lenke til kommentar
Er litt uenig der, det svarte plastikk tastaturet på titanium modellene var faktisk en av de tingene jeg ikke likte med de.

Det føltes veldig billig, og dessuten synes jeg ikke tastauret passet til resten av designet.

De som allerede har fått sine splitter nye 1,25ghz 15"'ere sier den er helt lydløs og den blir ikke varm slik som 12"erne hadde en tendens til å bli.

Det er ikke blitt sagt en eneste negativ ting om den nye 15" av de som har fått den, og det lover godt!

 

Jeg kan ikke vente til min kommer!

Hvor lang ventetid er det da? Jeg vil også ha! Hadde bare flashplayer, Flash og Dreamweaver värt litt bedre på Mac!

Lenke til kommentar

Hvor lang ventetid er det da? Jeg vil også ha! Hadde bare flashplayer, Flash og Dreamweaver värt litt bedre på Mac!

 

Har enda ikke sett en eneste Mac som har greid å kjøre Flash ordentlig... Hvorfor?

Jeg har aldri hatt noen problemer med Flash og Dreamweaver MX. Det som er kipt er layouten. Alle vinduene skaper et enormt kaos med skygger som faller over paletter osv. Funker mye bedre med fullscreen integreringen av vinduer de har gjort på Windows versjonene. Men dette er jo Macromedia sin feil, ikke Apple.

 

Når det gjelder Flashplayer så er den treeeeeig på Mac. Man får mye höyere fps på PC med dobbelt så treig maskin. FlashPlayer 7 skal väre litt bedre, men ikke på langt när så bra som på PC. Dette er jo også Macromedia sin "feil".

Lenke til kommentar

Hvilken nytte har forumet av at folk skryter over maskiner de har evt. skal kjøpe seg? Og ikke bare en gang, men opptil flere ganger i samme tråden. Gjør forumet uoversiktlig og useriøst. Jeg stakk selv innom Eplehuset på onsdag. Men hva for en interesse har resten av brukerne av det så lenge ingen spør om noe slikt? I dette tilfellet finnes det til og med en annen tråd for de som ønsker slik informasjon. Jeg vil helst lese om folks tanker om de nye Powerbookene i denne tråden. Ikke hvor flott hd dennis skal ha i sin.

 

Trenger ikke ta det så veldig personlig. En ukultur jeg synes har utviklet seg på dette forumet. Istedet for å bli en plass for folk kan skaffe seg informasjon er det blitt en plass hvor usakligheter og personlig "skryt" florerer. Synd, for det finnes ikke veldig mange gode sider som gir tilgang til informasjon om bærbare datamaskiner. Da spesielt ikke på norsk. Med sider, mener jeg da i dette tilfellet forum.

Lenke til kommentar
Hvilken nytte har forumet av at folk skryter over maskiner de har evt. skal kjøpe seg? Og ikke bare en gang, men opptil flere ganger i samme tråden. Gjør forumet uoversiktlig og useriøst. Jeg stakk selv innom Eplehuset på onsdag. Men hva for en interesse har resten av brukerne av det så lenge ingen spør om noe slikt? I dette tilfellet finnes det til og med en annen tråd for de som ønsker slik informasjon. Jeg vil helst lese om folks tanker om de nye Powerbookene i denne tråden. Ikke hvor flott hd dennis skal ha i sin.

 

Trenger ikke ta det så veldig personlig. En ukultur jeg synes har utviklet seg på dette forumet. Istedet for å bli en plass for folk kan skaffe seg informasjon er det blitt en plass hvor usakligheter og personlig "skryt" florerer. Synd, for det finnes ikke veldig mange gode sider som gir tilgang til informasjon om bærbare datamaskiner. Da spesielt ikke på norsk. Med sider, mener jeg da i dette tilfellet forum.

 

Hvis det plager deg så mye så kan du jo bare la være å lese det.

Sorry at jeg skrev at jeg kjøpte 5400rpm harddisk, men det var ikke ment som skryt, men jeg sa det samtidig som jeg sa hvor lang tid det tok før pb'en kom.

Slik at folk som vurderer å kjøpe den, var klar over at det fantes en slik harddisk.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du klager slik på meg, jeg har lest MANGE innlegg av andre folk som har bestilt seg ny laptop, og som har skrevet hvilket spec's de kjøpte den med.

Jeg synes slikt er greit å lese, for da vet jeg hvordan andre konfigurerer pc'ene sine.

Hvis noen hadde feks. sagt at de bestilte sin dell 8600 med et 128mb grafikkort istede for et 64mb kort, så hadde noen kanskje vurdert det de også, fordi det kanskje lønte seg.

Det er å dele erfaringer.

Dessuten, jeg synes ikke det var tull å poste en link med benchmarks over de nye powerbook'ene sammenlignet med andre maskiner.

Eller var det også skryt, fordi jeg ville vise hvordan den gjorde det i tester?

Sorry, men jeg har tenkt å fortsette å være på forumet, så hvis det er veldig vanskelig for deg, så kan du bare overse innleggene mine.

 

Har de forresten fått inn de nye pb'ene på eplehuset?

Lenke til kommentar

Jeg er bare så ">-<" langt fra å bestille en selv...dog så gidder jeg ikke å ha 5400rpm disk (mer bråk) eller superdrive (unyttig og meget treg + omtrent null nytteverdi for meg).

 

Eneste som stopper meg er at en p4-m på 1,3Ghz slår den faktisk...dog så er jo ikke det så ille...men ytelsen er jo ikke noe å skryte av syntes jeg :)

 

Det er mer funksjonen/stabilitet(jeg liker osx)/utseende/teknologi (wlan etc) som lokker meg.

 

Pluss at den sannsynligvis har den beste skjermen og for ikke å snakke om backlight av tastene :D

 

Jeg får vurdere det over helga...gi en rask vurdering når du får den ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg er bare så ">-<" langt fra å bestille en selv...dog så gidder jeg ikke å ha 5400rpm disk (mer bråk) eller superdrive (unyttig og meget treg + omtrent null nytteverdi for meg).

 

Eneste som stopper meg er at en p4-m på 1,3Ghz slår den faktisk...dog så er jo ikke det så ille...men ytelsen er jo ikke noe å skryte av syntes jeg :)

 

Det er mer funksjonen/stabilitet(jeg liker osx)/utseende/teknologi (wlan etc) som lokker meg.

 

Pluss at den sannsynligvis har den beste skjermen og for ikke å snakke om backlight av tastene :D

 

Jeg får vurdere det over helga...gi en rask vurdering når du får den ihvertfall.

I den ene testen er intel sin m-cpu kjappere, men i en annen "cinebench beach test" så slo powerbook'en centrino pc'en med ganske mye.

Powerbook'en skal være raskere enn cetrino pc'en hvis man summerer opp, men det er jo noen tester cetrino'en gjør det bedre enn powerbook'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...