Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du noe fra før? Trenger du harddisk, eller har du ekstern lagring så det holder med en SSD? Har du behov for DVD-leser, eller har du gått over til en plate-fri verden som så mange andre?

 

redigert: kommer du til å ha behov for å flytte PCen til LAN og lignende, eller er vekt irrelevant?

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Altså hvis du er interessert i lys og lignende vil jeg heller anbefale og kjøpe og sette inn selv. Ta en titt på NZXT HUE RGB LED eller NZXT Sleeved LED Kit. Hvis du ikke har budsjett høyere enn 8000,- vil du nok ikke få en maskin som klarer de nyeste spillene med høy grafikk og fps, da må du nok koste på deg litt til.. Du får en grei maskin, men du vil nok slite i for eksempel Crysis 3 hvis du ønsker høyeste innstillinger på grafikk osv.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå noe slikt er et godt utgangspunkt:

https://prisguiden.no/liste/138957

 

Ikke se så mye på hvilke merker de forskjellige delene er, og velg ut fra hva som er på lager der du bestiller.

 

kabinett må du nesten velge ut fra egne preferanser. Om du ønsker spare litt kan du godt gå ned til Radeon HD7850 skjermkort.

 

innhold i listen:

Radeon HD7870

Intel Core i5 3570k

Asus P8Z77-V

Samsung 840 series 120GB

Seagate Barracuda 7200.14 2TB

Cooler Master CM 690

Corsair Vengeance 8GB

Corsair CX-430 V2

Sony AD-5280

Endret av Zlatzman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

K'en bak 3570 er verdt 100kr som er pris forskjellen mellom de 2. Siden det er så enkelt som å bare å gjøre en enkelt innstilling i bios, (som alle klarer, selv en som ikke kan noe om hverken bios eller pc), så har du over 4Ghz. Mest fornuftige 100 lappen på hele oppsettet. Hvis en absolutt skal spare penger kan en kjøpe litt rimeligere hovedkort

Lenke til kommentar

Er det en jævla bra pc?

Den koster bare 6k kan få mye bedre til 8k

Da må det være noe rart. Her koster den jeg lenket 7213,-

 

Skal man ha alle delene fra samme nettbutikk blir det 7690,- + frakt. Altså ca. 7800 totalt. Det gir deg 200kr til eventuell ekstra "pimp".

 

Du kan få litt ekstra ytelse hvis du går ned i pris på hovedkort og opp i pris på skjermkort (Radeon 7950) Det er mulig man kan få billigere/bedre kabinett også. Det er lenge siden kabinetter med "bling" var aktuelt for meg, så der er jeg litt akterutseilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...