Gå til innhold

Får ikke bilde på skjermen


Jokke92

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk meg en brukt stasjonær i går, og jeg har koblet og installert alle delene. Men da jeg skal slå den på så får jeg ikke bilde på skjermen! Er ikke skjermkortene for jeg byttet med ett jeg vet funker, men ikkeno bilde. Og det er heller ikke skjermen det er noe galt med! Hva kan det være da?

 

Mvh Joachim Stensen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg fikk meg en brukt stasjonær i går, og jeg har koblet og installert alle delene. Men da jeg skal slå den på så får jeg ikke bilde på skjermen! Er ikke skjermkortene for jeg byttet med ett jeg vet funker, men ikkeno bilde. Og det er heller ikke skjermen det er noe galt med! Hva kan det være da?

 

Mvh Joachim Stensen

 

Hei Joachim! det kan være et problem med DVI/HDMI kabelen? står skjermen på riktig kanal ? f.eks. Dvi ?

Lenke til kommentar

 

 

Hei Joachim! det kan være et problem med DVI/HDMI kabelen? står skjermen på riktig kanal ? f.eks. Dvi ?

Har prøvd alt av kabler, og kanalen står riktig! Jeg lurer på om det kan være noe med hovedkorte? :S men er rart at begge skjermkortene ikke skal funke? Men somsagt så funker ikke bildet med ett annet skjermkort eller skjerm heller.

Lenke til kommentar

 

Har prøvd alt av kabler, og kanalen står riktig! Jeg lurer på om det kan være noe med hovedkorte? :S men er rart at begge skjermkortene ikke skal funke? Men somsagt så funker ikke bildet med ett annet skjermkort eller skjerm heller.

Ja, har prøvd å flytte på ram brikkene, men ikke no bilde. Kan det være noe annet?

Lenke til kommentar

Takk for alle svar folkens! Kommer ikke lyd av hovedkorte! Alle delene er brukt, men testet.. Skulle funke fint. Alt av strøm funker som det skal, så tror ikke det er PSUen!? Alle koblinger til hovedkorte er satt inn riktig. Skjermkortene har strøm nok, + at somsagt har jeg testet ett eldre skjermkort som jeg vet funker, men 0 bilde :S Er det en måte jeg kan sjekke muligheter uten å få bildet? Har ikke en annen PC jeg kan teste del etter del desverre :(

Lenke til kommentar

HK skal gi lyd (om pc speaker er koblet korrekt i og det er et problem i startup)

 

Når du skrur på

 

- Begynner vifter å snurre? (cpu, psu, evt. kabinettvifter)

- Virker det som det er en "vanlig" startup prosedyre den går igjennom?

 

Er problemet kun at bildet ikke kommer på skjermen?

- Du har vel skrudd fast skjermkablene bakkant av skjermen og til skjermkortet skikkelig..

Lenke til kommentar

HK skal gi lyd (om pc speaker er koblet korrekt i og det er et problem i startup)

 

Når du skrur på

 

- Begynner vifter å snurre? (cpu, psu, evt. kabinettvifter)

- Virker det som det er en "vanlig" startup prosedyre den går igjennom?

 

Er problemet kun at bildet ikke kommer på skjermen?

- Du har vel skrudd fast skjermkablene bakkant av skjermen og til skjermkortet skikkelig..

Jeg får ikke koblet på speaker da pinnene på hovedkorte er bøyd :S Får ikke bøyd de tilbake.. Alt av vifter funker som de skal! Problemet er at det ikke blir bildet på skjermen ja.

Lenke til kommentar

ja, pinnene er bøyd ja. Hva annet kan være galt med hk da? ;) de er jo så tynne, bruk en liten tang og tving den lille kabelen på.. Gå over hele hk og se om det er flere ting som kan ha gått galt

 

skjermen fungerer, skjermkort fungerer... mest sannsynlig har hk fått seg en trøkk den ikke tålte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...