Gå til innhold

Forkurs ing. Narvik


Jann.

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg søkte i fjor forkurs ved HIST, men kom desverre ikke inn.

 

Angrer som hunden at jeg ikke søkte flere plasser, var så sikker på jeg kom inn, og ifølge rådgiverne skulle det ikke være noe problem, menmen ikke noe å gjøre med det nå foruten om å lære av det.

 

Uansett så tenker jeg å søke på Narvik i år + par andre så jeg er sikker på at jeg kommer inn ihvertfall en plass.

 

Dog jeg lurer litt på om det er noen her som har erfaringer fra forkurset i Narvik, om hvordan opplegget der er, og hvor sikker er man på å komme inn der?

 

Jann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare på hvordan forkurset er, men har den oppfatningen at hin slipper inn alle som søker (på alle mulige linjer). Så lenge man har det som trengs for å komme inn da.

Skjønner, forkurs er nå forkurs egentlig. Ja, mener jeg har hørt noe sånt før ,men var ikke helt sikker. Nei da blir det å søke til Narvik også i april så får en håpe man kommer inne en plass.

 

Var sykt mange som søkte i april ved hist i fjor, mener det var flere hundre på ventelisten helt sykt. Enda jeg har tatt gk og vk1(vg1) + fagbrev samt over 5 år i jobb så ble man nr 140 på listen, kom dog ned til ca 50.

 

Mulig jeg har misfårstått, men jeg synes det er synd at de som kommer fra f.eks. allmenn kommer inn før en med fagbrev da det er jo vell de med yrkesrettet bakgrunn som har prioritet, og forkurset er beregnet for. Mulig jeg har glimset litt her, men ihvertfall det jeg har lest og hørt av andre.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...