Gå til innhold

Nå er den imponerende bevegelsessensoren her


Anbefalte innlegg

At MVA er betalt, er for meg litt merkelig. Det er vanlig ved import at selger bare ekskluderer VAT ved salg, så kan kunden ordne opp med MVA selv ved import. LEAP må da huske å merke alle pakker nøye, ellers vil tollvesenet i Norge allikevel kreve MVA gebyr på forsendelsen. Jeg er stygt redd for at sistnevnte vil skje, og da har man betalt MVA x2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan fikk du den så fort? Bestilte en i dag, blir herlig å ha foran TV-en.

 

Meldte meg på utviklerprogrammet, tok 1 uke å få den i posten. Fikk faktisk en utgave som ser ut som den de skal selge i mai. Blir hacking i dag med nodejs, leap og ardroner :) Fikk den forøvrig gratis, ikke en krone betalt heller ikke porto eller toll.

Lenke til kommentar

At MVA er betalt, er for meg litt merkelig. Det er vanlig ved import at selger bare ekskluderer VAT ved salg, så kan kunden ordne opp med MVA selv ved import. LEAP må da huske å merke alle pakker nøye, ellers vil tollvesenet i Norge allikevel kreve MVA gebyr på forsendelsen. Jeg er stygt redd for at sistnevnte vil skje, og da har man betalt MVA x2.

 

Har bestilt pakker fra utlandet hvor norsk merverdiavgift har vært betalt tidligere og det har gått helt fint. Som du sier merkes det enkelt på pakken at dette er betalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om du velger at den skal sendes til Norge, koster den plutselig 99,99 amerikanske dollar, og får en fraktpris på 11,99 dollar.I tillegg kommer en avgift for forenklet tollbehandling og moms for varen og frakten. Før du kan plassere Leap Motion Controller på pulten din må du altså ut med totalt 930 kroner.
Stemmer virkelig dette? Som jeg forstår legger de til norsk moms på varen før du kjøper (derav ekstra 20$ -> 25%), da fritas vel varen for moms når den blir importert? Eller er det slika at vi da må betale over 50% moms sammenlagt?Kilde:https://forums.leapmotion.com/archive/index.php/t-856.html
Antar at de har inkludert moms, men man må fortsatt betale fortollings-gebyr, tror jeg ;) Regnestykke: 79,99/100*125 = 99,9875 ;)
Nettopp, så da blir total kostnadden på produktet 112 USD -> 650 kr inkl. moms. + fortollingsgebyr. I artikkelen står det at totalen blir 930kr, men jeg tviler på at fortollingsgebyret er 300kr..

 

112 * 5.733 * 1.03 * 1.25 + 100 = 927,-. De 3% er for paypal, 25% for MVA og ca 100,- er fortollingsgebyr. Hilsen en som importerer hundrevis av ting i året :-)

Lenke til kommentar

Posten er ikke enig... Dessuten er UPS og DHL dyrere ;)

 

Hehe, jeg vet. Kryssjekk med tollvesenet sine nettsider og jeg skal love deg at ingen av beløpene stemmer med det du får i oppkrav! Teori og praksis på det der varierer ganske radig, men som regel til din egen fordel. Selv slipper jeg unna toll ca. 6/10 ganger og betaler nesten alltid mindre enn det står de andre gangene. Tommelfinger-regelen er å alltid gå for rimeligste frakt-alternativ, bestille endel om gangen og helst når det er travelt (jul) eller når de har redusert kapasitet (ferier). :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...