Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil 85.000 kr


JAYZ

Anbefalte innlegg

Hei

 

Leter etter en grei førstegangsbil og har satt grensen til kr 85.000. Alt av utgifter utenom bilen skal ikke regnes med i disse.

 

Bilen må se ny ut, både utvendig og inni. Har tittet på noen Audi A3'er fra 2004 og disse har en fin standard innvendig.

 

Den må ha manuelt gir. Lakken bør være fin.

 

Er Audi biler (fra 2004) driftsikre?

 

Hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte min Passat 3BG 2003 for rundt 80k. Gått 154k km

 

Folk kan si hva de vil, at det er gubbebil og whatever, men den har sittekomfort ut av en annen verden, bråker ingenting, bruker ikke spesielt mye på mila og ser veldig nice ut inni. Sleng på en emblemfri grill og den blir enda penere :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min Passat 3BG 2003 for rundt 80k.

 

Folk kan si hva de vil, at det er gubbebil og whatever, men den har sittekomfort ut av en annen verden, bråker ingenting, bruker ikke spesielt mye på mila og ser veldig nice ut inni. Sleng på en emblemfri grill og den blir enda penere :)

 

Sjekket den ut nå, og den ser grei ut den. Prisen er også innenfor rammen

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=39891901

 

Eller noe i samme gata. Billig subaru, som ikke har gått rundt kloden tre ganger. Impreza, Legacy og Outback er fint. Førstnevnte er en favoritt. Når du får lappen, og snøen legger seg, kommer du enten til å sladde fordi det er prima underholdning, eller så kommer du til å være glad i AWD, fordi du suger til å kjøre.

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig fan av Subaru. Mulig det er bra biler, men det er noe som ikke frister.

 

Likte derimot de to Saab'ene ganske godt. Ser utrolig fine, og nye ut utvendig. Litt plain innvendig men setene ser gode ut.

 

Noe slikt er absolutt aktuelt. Men har siklet på Audi A3 lenge, en bil jeg virkelig liker.

Lenke til kommentar

Mitt tips til deg er å kjøpe så nytt som mulig, med så lav km som mulig innenfor budsjettet ditt.

 

A3 er fine biler, men som alle tyske modeller er de relativt kjipe om de ikke har det meste av utstyr.

 

De fleste på finn.no som er innfor ditt budsjett er også rett rundt den magiske 100-130.000km "grensen" der det fort blir veldig dyrt om noe på bilen skulle svikte. Her snakker jeg av ren erfaring.

 

Jeg gikk gjennom en e46 320 og en a3 1,8t før jeg forstod at det var bedre å kjøpe noe mindre "kult" når man sparer opp til egen forsikringsbonus og ikke nødvendigvis har råd til de verste av uplanlagte utgifter

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg på SAAB som en "dead end" i bilmerkevalg.

 

Den "nye" A3-modellen som kom ca 2003 er kjent for å være solid og relativt rimelig i drift, og ligger over VW Golf/Passat i "image" for de dette er viktig for. Som andre nevner, er det lavt utstyrsnivå på A3 i grunnversjonen, som det er på alle tyske biler, men de fleste som kjøper Audi plusser vel på litt mer enn en gjennomsnittlig nybilkjøper, så mange er greit utstyrt. Det kommer selvsagt an på hva du ønsker, personlig synes jeg at gode kjøreegenskaper, gode seter og tilfredsstillende motorytelse betyr mer enn mørke sidevinduer bak og karbon-look dørlister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...