Gå til innhold

Hjelp til skjerm - 27" 1920x1080


Andey-

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste året benyttet min gamle Sony 32" TV med 1920x1080 oppløsning.

 

Det fungerer dog greit nok, men merker jeg blir relativt sliten i øyene av å se på en slik skjerm på så kort avstand, samt at kvaliteten er "så som så".

 

Har en følelse av at 24" blir noe lite i.f.t. å ha vent seg til en stor skjerm, så tenker at 27" bør være på sin plass.

 

Har ikke behov for noen "high-end"-skjerm fra Eizo el.l, men en god og billig gaming/allround-skjerm.

 

Sett en del på Samsung sin S27B750V, og synes den er lekker, hvordan kvaliteten på panelet er, vet jeg dog ikke. I tillegg vil det være dumt å kjøpe den i.f.t. evt. senere om jeg bestemmer meg for å øke til 3 skjermer.

 

Noen anbefalinger? Pris bør ligge på 2500-3000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhom...black-metallic/

 

Veldig liten skjermkant også. (Ingen veggfeste på den!)

Den så upåklagelig pen ut, og liker selve kontruksjonen på skjermen. Dog vet jeg ikke hvordan IPS er å f.eks. spille på?

 

Personlig synes jeg 1920x1080 blir for lite på en 27". Med normalt avstand til skjermen vil man da se punktene godt. Ville maks satset på en 24" i den oppløsningen eller gått for en 2560x1440 i 27".

Tja, du sier noe der. Har aldri hatt skjerm med 2560x1440, så "veit ikke bedre" sånn sett, hehe. Av hva jeg kan se, så er de av skjermene med en slik oppløsning betraktelig dyrere om en skal ha grei bildekvalitet i tillegg?

Lenke til kommentar

http://cdon.no/elektronikk/fujitsu_sl27t-1_tn_27%22-13639013?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

dette er den billigste du får, jeg kjøpte den i forrige uke til 1200,- + 49 i frakt

ville nok styrt unna den, jeg synes bildet er vassent og uklart, tekst ser grå ut istedenfor svart, hvitt blir ikke skikkelig hvitt mer lysegrått, osv

 

selv angrer jeg kanskje litt på at jeg ikke kjøpte 24", 27" er digg men jeg klarer ikke å få nok avstand til den på 80 cm dypt bord, bøyer meg hele tiden så langt bak som jeg kan og får litt hodepine i spill som starcraft fordi jeg må flytte øynene så mye rundt på skjermen. hadde jeg hatt 20-30 cm til så hadde det vært digg,.. det skal nevnes at jeg er nærsynt også men trenger likevel stor avstand til skjermen

 

syntes det var en "grei" skjerm til 1200,- men skulle kanskje heller gått opp til 1800-2000 og kjøpt en samsung eller noe

Lenke til kommentar

Tror nok det er rimelig avgjort at det blir en 24" 120hz ja - koster litt mer, men tenker det er verdt det.

Har sett på noen ulike dog, men kom over et merke, AOC, som er ukjent for meg - noen som har noe info om kvalitet etc. på generelt grunnlag?

 

Har sett på disse

- BenQ 24" LED XL2411T

- Asus 24" LED VG248QE

 

Utfra hva jeg har sett/lest, holder jeg p.t. en knapp på BenQ'en - noen innsigelser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...