Gå til innhold

[Løst] Ny cpu?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil hevde at prosessoren ikke blir noen betydelig flaskehals, men det avhenger mer av hva du bruker maskinen til. De fleste nye spill med høye krav til maskinvare belager seg på GPU'en til mest mulig. Oppgrader prosessoren hvis du merker at maskinen begyner å skrante, men ellers ser jeg ingen grunn til det. En SSD (hvis du ikke har det alllerede) og litt mer RAM (hvis du ikke har så mye), er nok vel så gode investeringer. Spesielt førstnevnte.

Lenke til kommentar

550W skal holde, har selv et 7950 og i7-3770k overklokket til 4,1ghz. Men skal du kjøre SLI så burde du tenke på en ny kraftigere PSU :)

 

Jeg tror også at CPUen ikke vil ha så stor innvirkning om du oppgraderer, som Untouchab1e sa, så er nok SSD og mer RAM et bedre valg.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

550W skal holde, har selv et 7950 og i7-3770k overklokket til 4,1ghz. Men skal du kjøre SLI så burde du tenke på en ny kraftigere PSU :)

 

Jeg tror også at CPUen ikke vil ha så stor innvirkning om du oppgraderer, som Untouchab1e sa, så er nok SSD og mer RAM et bedre valg.

 

Ja det er sli jeg skal kjøre. Så lurer på om cpuen og psu er sterk nok til 2 stk GTX670. Eller om jeg må ha sterkere cpu før jeg setter i skjermkort nr2.

Endret av lando calrissian
Lenke til kommentar

Ja det er sli jeg skal kjøre. Så lurer på om cpuen og psu er sterk nok til 2 stk GTX670. Eller om jeg må ha sterkere cpu før jeg setter i skjermkort nr2.

 

Gå for en 700w PSU, da har du rom til videre oppgradering i fremtiden. Og i5-2600k skal holde, det er fortsatt et meget populært valg til gaming, du kan overklokke den (siden den er unlocket) for å få maks ytelse ut av den, da vil den fungere knall med 2x670 :) Men om du vil ha litt mer FPS (ettersom hvilke spill du spiller) kan du gå for en i7-3770k, en solid oppgradering fra i5-2600k, men gjør det bare kun hvis du virkelig føler du må, hvis programmer/spill henger seg opp osv, eller hvis du driver med redigering.

 

Så nei, du trenger egentlig ikke en ny CPU.

Endret av nicwillu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter: det er enten i7-2600k eller i5-2500k, i5-2600k er ikke et faktisk produkt ;)

 

i7-3770k vil ikke gi høyere framerate med mindre man kjører begge på stock, og det er på ingen måte en "solid oppgradering." Om det ikke går på en i5-2500k vil det heller ikke gå på en i7-3770k, det er rett og slett penger i dass å oppgradere fra en i5-2500k til en i7-3770k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...