Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som han over, hør med studieveileder på skolen for å få et nøyaktig svar.

På min skole er det slik at man kan ta VG2 fag i VG3 hvis det er plass og timene ikke overlapper hverandre. Dersom det er mulig å ta R1 i VG3 går jeg ut i fra at R1 erstatter S1 karakteren, man kan ikke ha S og R matte samtidig. Ser allikevel ikke poenget med å bytte til R1 hvis man ikke skal ha R2 i tillegg. S1 tilsvarer omtrent 1T i vanskelighetsgrad, og S2 er noe vanskeligere enn S1. R1 bygger på 1T og er derfor en del vanskeligere enn S1. Man må ta forbehold om at man risikerer å gå ned i karakter. Hvis vedkommende får 6 i S1 og S2 er det bedre enn å få 4, 5 eller 6 i R1 forutsatt at man regner karaktersnitt (ikke skolepoeng).

Endret av K R U E G E R
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget med R1, dersom han senere vil på ingeniørstudier og trenger R2, så er det bedre med grunnlag fra R1 (/2MX i min tid). I tillegg er det vel krav om R1 med 4 i faget på f.eks byggingeniør på NTNU.

 

Du sier noe der. Venninnen min ønsker å studere medisin, men tviler på å komme inn i Norge.

I både Sverige og Danmark kreves R2, så dette tenker hun å ta på Bjørknes etter videregående.

Men, med S1+S2 som grunnlag, blir det nok vanskelig å gå rett på R2. Derfor ønsker hun å ta dette på videregående og slippe å måtte bruke 2 år på å ta opp matte. Liksom, R1 i "Vg4" og R2 i "Vg5".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...