Gå til innhold

Sony lanserer knøttliten NEX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan sony ha en vinner - jeg tror dette er veien å gå for å kapre de som vil ha noe bedre enn de ordinære kompaktkameraene. Introduksjonsprisen er og fornuftig, og den vil som regel i tillegg gå kun en vei: nedover. Eneste jeg er usikker på er vekt og reell størrelse på objektivet.

Tor

Skrevet

Her kan sony ha en vinner - jeg tror dette er veien å gå for å kapre de som vil ha noe bedre enn de ordinære kompaktkameraene. Introduksjonsprisen er og fornuftig, og den vil som regel i tillegg gå kun en vei: nedover. Eneste jeg er usikker på er vekt og reell størrelse på objektivet.

Tor

Objektivet dobler lengden når kamera er påslått, men det er fremdeles mindre enn 18-55 kit på 18mm. Skarpere er det også og flott til video for min egen del.

Skrevet

det må vel være bedre enn LX7, dette har jo en APS-C brikke. LX/ er vel mye mindre?

Sonys APS-C-sensor løper sirkler rundt LX7 bildekvalitetsmessig, spesielt i mørkt lys.

Skrevet

Flotte greier, og enda mer kompakt med den siste pancaken. Men kjøpere av denne vil vel ha zoooom, og de avanserte kjøperne som ønsker en slik kompakt vil kanskje ha mer manualle muligheter og kjøper 5n?

Skrevet (endret)

Er det samme sensoren som i NEX-5 og 6? I så fall vil jo dette være et bra kjøp for knappe 4000 kr med 16-50mm linsen.

Ser jo veldig lovende ut med innbygd blits, 16-50 som kitlinse og ganske gunstig pris. Til og med vridbar skjerm så det man mister i forhold til NEX-5R er vel noen knapper og mulighet for søker.

Sammenlignet med LX7 er sensoren mye bedre, men LX7 har 2.5 blender bedre lysstyrke som kompenserer noe av forskjellen i sensorkvalitet.

Endret av se#
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...