Gå til innhold

Den nye pc'en greier ikke dra spill!


Mann20

Anbefalte innlegg

Hei og takk for din oppmerksomhet!

 

Jeg kjøpte en ny bærbar PC til en verdi av ca 6500 kr. Fikk beskjed om at denne kunne dra helt ålreite spill, men var klar over at det ikke var noen utpreget "gaming maskin". Skulle dog tro at den skulle kunne prestere bedre enn det den gjør.

 

Jeg har prøvd CS: Global Offensive på den og den klarer ikke dra spillet på mer enn 35-70 FPS og merkbar, lett hakking.

Det mest skuffende er at jeg kjøpte DayZ Mod og PC'en ble kjøpt akkurat nå fordi jeg synes dette spillet ser sinnsykt artig ut, men PC'en har ikke sjans til å kjøre det uten svært merkbar hakking som gjør opplevelsen u-utholdelig.

 

Her kommer spesifikasjonene på PC'en og jeg sender gjerne mer info dersom ønskelig!

 

Produsent: Packard Bell

Modell: EasyNote TS11SB

Prosessor: AMD A6-3420M APU with Radeon HD Graphic

Installert minne (RAM): 8 GB (7,48 GB kan brukes)

Systemtype: 64-biters operativsystem

Jeg har windows 7 installert.

 

Er det noen som har tips/forslag til (forhåpentligvis) enkle ting jeg kan gjøre for å få kjørt for eksempel DayZ mod eller forbedre PC'ens yteevne? Jeg ville vært utrolig takknemlig. På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket litt rundt på nettet, og ser ut som det er en innebygd løsning og ikke noe eget skjermkort på denne, noe som da forklarer spillytelsen. Å si at den ikke er noe "utpreget gamingmaskin" er kanskje årets underdrivelse, da dette ikke er en gaming maskin under noen omstendigheter, period.

 

TS: Er det noe skjermkort her eller er det innebygd?

 

Hvis du fortsatt har muligheten ville jeg brukt angrerett sånn at du blir kvitt denne maskinen fortest overhodet mulig. Kjøp noe som har et dedikert skjermkort og bli kvitt problemet.

 

Du KAN skru ned oppløsning, detaljer og lignende i spillene, men tror du skal langt ned før noe blir spillbart hvis det er et innebygd kort.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Helt korrekt at denne har en innebygd GPU, dvs maskinen har en APU - dvs en firekjerners CPU + et HD 6520G grafikkort montert på selve CPU-en (APU). Gamingmaskin er det uansett ikke, selv om den skal gi bedre spillytelse enn mange maskiner med bare Intel sin integrerte løsning.

 

CS: Global Offensive har minimumskrav til maskinvare tilsvarende en Radeon HD 6480G når det gjelder skjermkort, dvs noe svakere enn HD 6520G, men vi snakker her om minimumskrav - så da stemmer fps på 30 - 70 med HD 6520G fullstendig. Men anbefalt er langt kraftigere grafikkløsning.

 

DayZ Mod krever vel også ArmA 2, og da er det vel slik at CPU faktisk blir i svakeste laget for dette spillet. Mener å huske at for DayZ mod bør man helst ha en desktop i5 eller AMD X4.

Lenke til kommentar

..såvidt jeg vet kommer denne med kun integrert grafikk i en versjon, og med et tilleggskort i den andre. Hvis den kostet 6500,- så burde det være versjonen med et ekstra grafikk-kort - ellers har du blitt snytt noe kraftig.

 

Problemet med apu/gpu systemer er gjerne at Radeon driverne setter opp kun apu som default. Og du må gå inn i profilene manuelt for å bytte (eller du må gå inn i kontrollpanelet etter at du har kjørt spillet en gang.. ikke veldig intuitivt). Du skal få noe slikt som 2000 3dmarks i 3dmark11 med dette, og det er i mengder og bører godt nok til å kjøre CS i oppløsningen du har på skjermen.

 

Så sjekk om du har et 7670m eller et ..7460m? et sted i device-manageren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

..såvidt jeg vet kommer denne med kun integrert grafikk i en versjon, og med et tilleggskort i den andre. Hvis den kostet 6500,- så burde det være versjonen med et ekstra grafikk-kort - ellers har du blitt snytt noe kraftig.

 

Problemet med apu/gpu systemer er gjerne at Radeon driverne setter opp kun apu som default. Og du må gå inn i profilene manuelt for å bytte (eller du må gå inn i kontrollpanelet etter at du har kjørt spillet en gang.. ikke veldig intuitivt). Du skal få noe slikt som 2000 3dmarks i 3dmark11 med dette, og det er i mengder og bører godt nok til å kjøre CS i oppløsningen du har på skjermen.

 

Så sjekk om du har et 7670m eller et ..7460m? et sted i device-manageren.

 

Takker for svar og optimisme!

 

Du kan ikke gi en trinnvis måte å sjekke dette på, da jeg virkelig ikke har noen anelse. Prøvd å google men finner det ikke ut. :)

Lenke til kommentar

Prøv her: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/LaptopsFAQ.aspx#T4

 

..vil faktisk ikke stå i device-manageren om du ikke akkurat har kjørt et program som bruker "high performance mode", ser det ut til. Er en innstilling per program i radeon kontrollpanelet. Hvis du er på steam, må du ha steam.exe, steamslave.exe, og programmet i profilen. Er litt mye knot - men du må bare gjøre det en gang, i det minste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...