Gå til innhold

Valley Benchmark 1.0 Klar for testing


Sinusn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg tatt en test til. Med skjermoppløsning på 1080P

Kjørte med 2X7970 stock Cpu @4,5Ghz. Ser att oppløsning blir registrert som 1280x1024 i Valley å Cpu på 4Ghz.

 

Startet en Extreme HD test til og satte oppløsning manuelt for å være sikker. Men valley registrerer det samme nå og. Men legger ved ett bildet på 1080P

Fannt og ut att nå blei korta brukt 95-98%

 

Og ett bilde med 7970@130/1600

post-90658-0-90898200-1361003903_thumb.jpg

post-90658-0-87652800-1361005003_thumb.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Da har jeg tatt en test til. Med skjermoppløsning på 1080P

Kjørte med 2X7970 stock Cpu @4,5Ghz. Ser att oppløsning blir registrert som 1280x1024 i Valley å Cpu på 4Ghz.

 

Startet en Extreme HD test til og satte oppløsning manuelt for å være sikker. Men valley registrerer det samme nå og. Men legger ved ett bildet på 1080P

Fannt og ut att nå blei korta brukt 95-98%

 

Og ett bilde med 7970@130/1600

 

hvorfor kjører du så lav oppløsning ? er jo ikke rart du får høy score hehe

Lenke til kommentar

Er jo 1080P Messteparten kjører på. Det som står er feil. For er valgt til 1920X1080P

Bare denna benchmarken som ikke greier å registrere sikkelig hva mann har. Gjelder også 3DM det

 

Skal godt kjøre en custom en så skal du få se att jeg kjører 1080P

Kan godt ta 2560x1440 og jeg

 

Her er 3 forskjellige bilder som viser jeg setter det på 1080P

Men du ser ikke det står noe i benchmarkenm så det kan jo være tvil jeg bytter settings.

Kan jo filme så det ikke blir spekulert i att jeg gjør det?

 

Skal ta en i 2560x1440 for og vise hva som blir resultat der å hva Unigine mener jeg har av oppløsning der.

post-90658-0-18774300-1361010575_thumb.jpg

post-90658-0-24502500-1361010598_thumb.jpg

post-90658-0-80058300-1361010652_thumb.jpg

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Hm, testa for å være 100% sikker nå ang oppløsning. Skjermen får en mindre oppløsning i Valley om du kjører portrait i forhold til landscape. Det skulle ikke hatt noe å si vel? Men får oppdatere med nye bilder da.

 

Først i Extreme HD i 1080P denne gangen, til og med registrert i Valley

Alle tester blir tatt med Cpu @4,5Ghz Korta ser dere på bildene

post-90658-0-88727400-1361013618_thumb.jpg

post-90658-0-13597300-1361013961_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hm, testa for å være 100% sikker nå ang oppløsning. Skjermen får en mindre oppløsning i Valley om du kjører portrait i forhold til landscape. Det skulle ikke hatt noe å si vel? Men får oppdatere med nye bilder da.

 

Først i Extreme HD i 1080P denne gangen, til og med registrert i Valley

Alle tester blir tatt med Cpu @4,5Ghz Korta ser dere på bildene

 

der så scoren mer riktig ut. jeg fikk 3400 med mine 670 kort, syns det var litt rart at du da fikk 5000 hehe. men 3800 ser mer riktig ut :)

Lenke til kommentar

GTX 680 i Linux med gammel driver (alt stock):

post-63307-0-82233600-1361065710_thumb.pngpost-63307-0-57624600-1361065722_thumb.png

 

Her er det jeg skrev i en annen diskusjon om hva jeg synes om benchmarken:

 

Det er noen ting jeg raskt reagerer på:

Repeterende teksturer:

 

post-63307-0-09714400-1361065858_thumb.png

post-63307-0-08329100-1361065879_thumb.png

 

Det er tydelig at de bruker tradisjonelle multitekstur-terreng der terrenget er utformet a relativt få repeterende mønster som mappes sammen av en tekstur.

 

Terreng-LOD:

 

post-63307-0-52845900-1361065900_thumb.png

 

Her ser dere tydelig overgangen mellom to detaljnivå, fra 8x8 til 16x16 for terreng-celler. Siden Unigine brukte så mye tessellation i Heaven, hvorfor bruker de ikke tessellation til å skjule overgangen mellom detajlnivåene her?

 

Ennå verre er det med objekter som trær og steiner:

 

post-63307-0-56334500-1361065948_thumb.png

 

Her blir objektene tydeligvis rendret til en back-buffer og deretter blandet inn med dithering! Dette er trolig grunnen til at objeketene ser ikke ut til å blandes med bakgrunnen på lengre avstand, de ser ut som de er "limt" utenpå. Dermed får disse objektene heller ikke transparency antialiasing.

 

Lav polygoncount:

 

post-63307-0-22424100-1361065921_thumb.png

 

Så vidt jeg kan se er det områder med over 4000 pikseler per polygon med normal kamerastilling. Dette er skremmende lavt detaljnivå til noe som hevdes å være "cutting edge".

 

Atmosfæriske effekter og vær:

Noen av effektene ser ganske bra ut, spesielt lys og noen av vanneffektene. Derimot sprutene fra regndråper som treffer bakken nesten ut som enkle sprites. De mørke "skyggene" bak ting i månelys ser helt forferdelig ut.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

kjører du stock volt på den gpu frekvensen ? dvs 1.175. eller har du flasha biosen ? kommer ikke over 1060 på mine 670 kort selv om tempen er godt under 70 grader..

 

Jeg kjører 1.175 tenker jeg. Kjører CV på max i msi afterburner.Har bios v. 1805 til hk. Vet ikke om det kan ha mye å si men.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...