Gå til innhold

Guide: Slik bytter du fra iPhone til Android


Anbefalte innlegg

Underlig at ingen har nevnt at Telekiosken har dette som en vanlig tjeneste i butikkene sine, 399,- for overføring av kontakter, sms, bilder, lyd og video filer på tvers av telefon merker.. alt fra 10 år gamle motorola til S3/iPhone 5 osv..

Kjøper man telefonen der så trekker de også av 100kr på prisen og det tar bare 15-30 min som man kan ta en kopp kaffe så lenge.. bedre enn å styre med alt dette og likevel betale for lisencer på programmer spørr du meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg prøvde flere ganger med både exchange++ andre tenkelige måter.. men så prøvde jeg Samsung Kies og den fiksa alt for meg, eneste jeg gjorde var og ta en sikkerhetskopi av Iphonen i Itunes... og så via Kies importerte den kopien med alle kontakter,kalender osv osv... gjort på et blunk !! :D

Hjelp! Jeg får ikke til å synke kontaktene fra iPhone til Google. Kan det være fordi jeg ikke har passordet til Exchange-kontoen (ble sperret da jeg avsluttet hos forrige arbeidsgiver)?

 

Hei har du fått til å synke kontakter ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man glemmer en STOR fordel med Android over iPhone; Widgets! Info rett på skjermen uten å måtte kjøre/åpne apps.

For meg er dette helt vitalt og en grunn til aldri gå for iPhone.

 

Tja... Jeg trodde også at det var viktig. Syntes det var kjempekult da telefonen min var ny, men nå er det nokså uinteressant. Widgets er gimmicks for geeks, ikke noe "folk flest" savner eller bryr seg om. Hadde de gjort det hadde iOS hatt det for lenge siden.

Lenke til kommentar

"Med en Google-konto får du med deg apper, innstillinger og annet automatisk selv om du senere bytter til en helt annen Android-mobilprodusent"

 

Funker dette egentlig? Jeg har en Android-telefon som jeg av ymse grunner har måttet "reinstallere" flere ganger (***), og alle gangene har jeg måttet laste ned og konfigurere hver eneste bidige app! Har ikke inntrykk av at noen som helst innstillinger har blitt tatt vare på. Og det altså til tross for at jeg har hatt "Sikkerhetskopier mine data" og "Automatisk gjenopprett" avkrysset i innstillinger.

 

Dette står i grell kontrast til min datters nye iPhone, hvor SAMTLIGE apper, bakgrunnsbilder, mapper, innstillinger, meldinger, m.m. ble gjenopprettet på et blunk. Kjente jeg ble litt misunnelig da, gitt.

 

 

***) Først fordi den hadde en tendens til å kræsje [ble løst ved oppgradering til Jelly Bean], og senere fordi den oppførte seg tregere og tregere.

Lenke til kommentar

Man glemmer en STOR fordel med Android over iPhone; Widgets! Info rett på skjermen uten å måtte kjøre/åpne apps.

For meg er dette helt vitalt og en grunn til aldri gå for iPhone.

Jeg bruker en widget, en kalender. Ellers synes jeg dette bare tar unødig mye areael på en allerede trang plass skjerm. Men jeg kan et større potensiale for widgets på et nettbrett.

 

iOS har jo en fordel ved at apper kan ha en liten teller på ikonene sine som varsler om oppdateringer. Etter at min kone gikk over til iPhone kjøpte hun også en iPad Mini som ungene kunne bruke, og dette er en funksjon jeg faktisk savner på min Android. Ellers er det mye hun synes er frustrerende på sin iPhone etter å blitt vant til Android. Det samme gjelder på iPad, så neste nettbrett blir utvilsomt med Android.

Lenke til kommentar

 

Fin guide. Det finnes programmer i Google Play som gjør at du kan bruke iCloud på Android-produkter.

Jaha? Har du et navn på en sånn App? Syncer den alt fra iCloud (epost, kalender, dokumenter, og ikke minst bilder?)

 

Bilder kjenner jeg ikke til, men kontakter og kalendere finnes.

 

Applikasjonene heter SmoothSync for Cloud Calendar og SmoothSync for Cloud Contacts

Lenke til kommentar

 

"...Ellers er det mye hun synes er frustrerende på sin iPhone etter å blitt vant til Android. Det samme gjelder på iPad, så neste nettbrett blir utvilsomt med Android."

Hva er så frustrerende med iPhone/iPad i forhold til Android?

Eller vise versa?

 

 

Dette er nok først og fremst hva man er vant til, hva man kjenner til av muligheter og hva man trives med å ha kontroll over (eller ikke). Jeg vil tro en som vant med iPhone og går over til Android erfarer vel så mye frustrasjon over hvordan ting gjøres annerledes eller ikke kan gjøres i det hele tatt. Mens andre muligheter åpner seg.

 

Alt i alt er kona veldig fornøyd med sin iPhone, selv om hun synes noe var bedre på Android. Flytting av bilder og video fra sin gamle Android til iPhone var håpløst. Mens man på Android enkelt kan flytte filer som på vanlig vis, er dette som kjent ikke slik på iOS. Vi forsøkte litt forskjellig løsninger, som synk via iTunes, iCloud osv, men ingen av delene fungerte spesielt godt. Dvs, vi endte opp med å ha synkronisert via iTunes, men skal et bilde slettes må det tilsynelatende gjøres via iTunes. Jeg har spurt flere kolleger om hvordan dette bør gjøres, men har til gode å få et fornuftig svar.

 

Ellers er det veldig tydelig at iPad er ment for kun én bruker. Så vidt jeg vet er det mulig på Android (kun brett) å benytte flere brukere med hver sine innstillinger og oppsett. Da slipper jeg å kjøpe 3 enheter til, og kan heller ha en iPad og en Android-sak som flere kan dele på. På iOS savner jeg en mulighet for å sikre/skjule apper fra ungene. Det er jo høyrisikosport å ha Facebook, Twitter, Gmail osv på en iPad ungene bruker. Men så ser det ut til å være en holdning blant iPad-brukere at man enkelt og greit kjøper en til hver istedet...

 

Ser også at argumentet med at det er flere og bedre apper på iOS rett og slett ikke stemmer lenger. Det er omtrent like mye søppel på App Store som på Google Play. Det er bare å se på Topp 10 listene. Mye, spesielt spill, har ganske dårlig kvalitet. Og det aller meste av gode apper fås til begge plattformer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...