Gå til innhold

Dette er de mest populære spilltastaturene


Anbefalte innlegg

Er det noen av disse tastaturene som er nesten lydløse? Regner med at dette er mye å be om når det er mekniske tastaturer med cherry taster.

 

Problemet er at fruen i huset ikke tåler tastetrykk og at PC'n min står nesten rett ved soveromme.Tastaturet jeg bruker nå (MS) bråker ganske så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen av disse tastaturene som er nesten lydløse? Regner med at dette er mye å be om når det er mekniske tastaturer med cherry taster.

 

Problemet er at fruen i huset ikke tåler tastetrykk og at PC'n min står nesten rett ved soveromme.Tastaturet jeg bruker nå (MS) bråker ganske så mye.

MX brown + o-rings. Du får kjøpt o-rings fra f. eks wasdkeyboards, og er ikke så fryktelig dyrt. Er du gjerrig finner du sikkert ringer på Jernia som funker like fint.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har ikke teknologien kommet dit at trådløse tastaturer kan regnes som gaming-tastatur?Jeg vil ha et trådløst tastatur - og jeg spiller litt FPS. Finnes det ingen gode alternativer?
Nei. Trådløse mus/tastatur er djevelens verk, og er du i det hele tatt i nærheten av å kalle deg en gamer bør du holde deg langt unna. Høyere latency, sjanse for at tastetrykk ikke kommer fram, batterier som går ut etc
Trådløs 2.6 ghz teknologi i dag er vel strengt tatt like god som kabel. Skal kjøpe en g700 og den blir nok bra saker. Har hatt trådløs mus før, og aldri problemer med latency med mindre usb stikka sto bakpå maskinen. Dette var for fire år siden, nå er nok teknologien kommet lengre. Batteriet måtte byttesd med to aa hver tredje måned, noe jeg syntes var helt ok.Jeg er en hardcore gamer vil jeg påstå, men dette med at du kaller trådløs mus/tastatur er "djevelens verk" er faktisk flaut for meg. Det viser en negativ ukultur innen gaming, og forhåndsdømming av nye ting. Føler man seg truet i sin "overlegenhet som pc master race?"Se bare på trådløst nett. Tipper de fleste gamere idag kjører trådløst ( korrekt meg her hvis jeg tar feil. ), og ihvertfall et stort antall, om ikke mesteparten i det private bruker trådløst nett.Merker du noe forsinkelse på trådløst nett også eller bruker du kanskje kabel der og? Vær vennlig å bruk kabel hvis du vil, men ikke hakk ned på nye teknologier.

 

Det jeg syntes er flaut her er at du legger så mye innsats i å beskytte en ting som tydelig er LANGT mye dårligere enn kablet.

Selvsagt, trådløst fungerer. MEN, det som gjør at gamere bør unngå dette er en så enkel ting som at det introduserer langt flere feilkilder. Batteri løper ut, dårlig signal, forstyrrelser, forsinkelser. Kan være flere jeg ikke kommer på nå.

 

Det jeg derimot er enig med deg i her, det er det faktum at trådløs teknologien har kommet mye lenger enn den hadde for 4-5 år siden, så at det er MULIG og game med trådløst utstyr, selvsagt. Bør man? NEI!!!!.

 

Samme når det gjelder trådløst nett.

Når jeg gamer bruker jeg kablet så langt det lar seg gjøre. Samme årsakene som overmed unntak av batteri.

Man kan få dårlig signal, forstyrrelser og forsinkelser. Samt med mindre man spytter VELDIG mye penger i trådløst utstyr så vil dette også ha en langt større sjangs for feil enn en kablet utstyr.

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det jeg syntes er flaut her er at du legger så mye innsats i å beskytte en ting som tydelig er LANGT mye dårligere enn kablet.

Selvsagt, trådløst fungerer. MEN, det som gjør at gamere bør unngå dette er en så enkel ting som at det introduserer langt flere feilkilder. Batteri løper ut, dårlig signal, forstyrrelser, forsinkelser. Kan være flere jeg ikke kommer på nå.

 

Det jeg derimot er enig med deg i her, det er det faktum at trådløs teknologien har kommet mye lenger enn den hadde for 4-5 år siden, så at det er MULIG og game med trådløst utstyr, selvsagt. Bør man? NEI!!!!.

 

Samme når det gjelder trådløst nett.

Når jeg gamer bruker jeg kablet så langt det lar seg gjøre. Samme årsakene som overmed unntak av batteri.

Man kan få dårlig signal, forstyrrelser og forsinkelser. Samt med mindre man spytter VELDIG mye penger i trådløst utstyr så vil dette også ha en langt større sjangs for feil enn en kablet utstyr.

 

Problem ang. forstyrring skjer vel oftest på lan, og sjeldent ellers. Snakker du av erfaring? Og ikke bruke trådløs p.g.a at de kan være tregere blir teit, forksjellen er for liten til å merkes.

 

For øvrig er preferanse grunner ok, men ang. batteri så kan en del trådløse mus etter min erfaring vare i flere måneder ved normalt bruk, på et enkle aa.

Endret av PcAj
Lenke til kommentar

Samme når det gjelder trådløst nett.

Når jeg gamer bruker jeg kablet så langt det lar seg gjøre. Samme årsakene som overmed unntak av batteri.

Man kan få dårlig signal, forstyrrelser og forsinkelser. Samt med mindre man spytter VELDIG mye penger i trådløst utstyr så vil dette også ha en langt større sjangs for feil enn en kablet utstyr.

Dette er tullball. Det er ingen grunn til at du skal "plutselig" få dårlig signal, forstyrrelser eller forsinkelser på en god router og trådløst kort i 2013, og nei, det koster virkelig ikke "VELDIG" mye penger. Du får en god router til ca. 4-500kr og PCI trådløst kort til 2-300 kr.

 

Kjøper du dårlig utstyr og kjører på det dårlige drivere, evt. med for lange avstander vil du naturligvis få problemer, men å kjøre trådløst gjennom murvegger eller lange avstander er det ingen som mener er en god idé uansett. Derimot med normale signalforhold er det virkelig ikke noe problem.

 

Jeg kjører både trådløst på HTPCen og min stasjonære med konstant 1 MB/s upload og hyppig download. Maxer linja mi, aldri problemer og har fortsatt lite lagg.

 

Kabel er naturligvis alltid best, men problemene med trådløst er kraftig overdrevet pga. feil bruk og dårlig utstyr. Du kan ikke sammenligne en ikke-fungerende løsning med en fungerende løsning (kabel).

 

Forøvrig er jeg enig i at å bruke trådløst på tastatur (og mus) er tungvint pga. lading, hvertfall for gaming hvor det kan være krise om du mister strømmen. For vanlig desktop bruk er det dog neppe noe problem, og batteriene kan var i måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...