Gå til innhold

Programmet Nattpatruljen


Anbefalte innlegg

Har sett et par ganger på Nattpatruljen, hva skjer med at politiet selv sitter med telefonen i den ene hånda, og den andre hånda på rattet når man kjører, samt man roter og ser i papirer mens man kjører.

 

Har også sett et par ganger at enkelte ikke bruker bilbelte når de så kjører igjen. Syntes rett og slett dette blir for idiotisk, at den vanlige mannen i gata skal få klekkelige bøter på dette, mens disse maktsyke onklene ikke selv følger lover og regler.

 

 

Ikke så forbausende som en kar i politiet sa engang - vi kan starte med å bøtelegge oss selv (politiet), for kun 30% av Norges politibiler har installert og fungerende handsfree.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jobben deres.

 

Uten denne muligheten kan de ikke gjøre den jobben som de faktisk gjør.

Og som regel er det makkeren som ringer, mens den andre kjører.

 

Untakene er vel fort når dem har stoppet noen, og står i ro.

 

Likte forøvrig mye bedre programmet som gikk for noen år siden: Politiet

der var det mer action.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at ofte er politi og andre liknende veldig dårlige forbilder for oss. Handsfree i politibiler er helt klart en ting som burde ordnes. Likevel blir det for dumt å kalle de for "maktsyke onkler" og andre ting. Bilbelte kan jeg alltids tilgi, dersom de er ute i all hast. Når alt kommer til alt er det dem selv det går utover hvis uhellet først skulle være ute.

Lenke til kommentar

Som det blir skrevet over her, politiet har "lov" til å bryte loven om det er nødvendig mens de er ute på oppdrag. Kjøre på rødt lys, ligge over fartsgrensen og lignende. Dette har blitt svart på uendelige ganger før, dette er rett og slett nødvendig for at de skal gjøre en tilfredsstillende jobb.

Men det er ikke nødvendig å snakke i mobiltelefonen uten hands-free for at politiet skal gjøre en tilfredstillene jobb.

Lenke til kommentar

Er enig med Arsenalfan. Mister respekten for politiet, særlig når de i noen tilfeller misbruker sin stilling som "politi" også når de ikke er på jobb. Du kan si hva du vil om at de også er vanlige mennesker, men jeg vet at noen politifolk gjør samme tingene utenfor jobbtiden også. Dessuten er det slik at sånne ting lett blir vaner, og dersom du ikke bruker bilbeltet på jobb, er det mye større sjanse for at du glemmer det på fritiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men dette er ingen grunn til at de ikke skal bruke handsfree når de snakker i mobilen mens de kjører.

 

Jeg bare fatter ikke hvorfor folk skal agrumentere MOT jobben som politiet faktisk gjør. Det blir bare for dumt.

 

Dette blir det samme som at jeg - som elektriker, har lov til å installere strøm i mitt eget og andres hus, mens du ikke har lov til å gjøre det. Skjønner du tenkingen?

 

Politiet har nettop disse mulighetene, FORDI de skal kunne gjøre jobben sin. Hadde ikke vert så effektivt om politiet ikke kunne kjøre på rødt lys etc......Blir bare litt pissed når folk på død å liv skal argumentere mot det dem gjør.

 

Forøverig: lo godt av den episoden på "Politiet" den han trønder-politimannen (med langt hår) rygga på en motorsykkelist mens kameraet gikk.... :-P

 

Han måtte ha en annen patrulie på stedet for å kunne melde inn saken til politiet... ;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange som ikke skjønner at politiet har fullmakter ut over det andre har.

 

Et annet eksempel i tillegg til det som beskrives i denne tråden er bråket det har blitt rundt at politiet eller ambulanser har parkert "ulovlig" når de har vært inne et sted for å kjøpe seg mat. Det blir blåst opp i media, men skjønner folk virkelig ikke at nødetatene må ha bilen i umiddelbar nærhet hvis de plutselig må løpe avgårde på et hasteoppdrag? Da er det forventet at de slipper alt de har i hendene og gjør jobben sin. Det er ikke sjelden at ansatte i nødetater må hoppe over måltider, selv hvis de bare har kommet halvveis inn i burgeren eller kebaben, fordi det skjer noe de må rykke ut på.

 

Har også sett et par ganger at enkelte ikke bruker bilbelte når de så kjører igjen. Syntes rett og slett dette blir for idiotisk, at den vanlige mannen i gata skal få klekkelige bøter på dette, mens disse maktsyke onklene ikke selv følger lover og regler.

 

Det er lite hensiktsmessig å sitte med bilbelte hvis man vet man snart må kjapt ut av bilen. Dette har politiet lov til å gjøre hvis det er i tjeneste og har en hensikt.

 

Så det du mener er at politiet kan kjøre på rødt, unike vikeplikt bare fordi de er politi? Ren automatikk at folk flest skal kjøre til siden bare de ser en politibil?

 

Var det noen som sa noe slikt? Nei. Faktum er at de kan fravike trafikkreglene dersom det er nødvendig i tjenesten. Dette trenger ikke engang være under utrykning, men bare at det er nødvendig for at de skal gjøre jobben sin.

 

Blir for dumt å fortelle meg at politiet kan gjøre som de føler bare fordi de er politi.

 

De kan ikke gjøre akkurat som de vil, men de har mye friere tøyler enn alle andre når situasjonen krever det.

 

Overhodet ikke, de er vanlige mennesker de også, og når de er ute på patrulje er loven lik for alle, selv politiet.

 

De er vanlige mennesker, men de følger andre regler enn oss andre. De har faktisk lov til å "bryte loven" i mange tilfeller hvis det er nødvendig. Dette gjelder f.eks. fart, kjøring på rødt, kjøring med bilbelte, osv.

 

Politiet kjører for fort, bruker ikke bilbelte, snakker ikke i handsfree. Har mistet all respekt for politiet.

 

Du har mistet all respekt for politiet fordi de gjør ting de har lov til å gjøre når det er nødvendig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Men det er ikke nødvendig å snakke i mobiltelefonen uten hands-free for at politiet skal gjøre en tilfredstillene jobb.

 

Hvordan vet du det? Hvordan vet du hvilke behov politiet har, og at de ikke kan ha behov for å snakket uten handsfree? Med handfree må man vel f.eks. montere utstyr og slikt, og feste det til mobilen, seg selv, osv. Dette passer dårlig hvis man må kjapt ut av bilen el.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange som ikke skjønner at politiet har fullmakter ut over det andre har.

 

Et annet eksempel i tillegg til det som beskrives i denne tråden er bråket det har blitt rundt at politiet eller ambulanser har parkert "ulovlig" når de har vært inne et sted for å kjøpe seg mat. Det blir blåst opp i media, men skjønner folk virkelig ikke at nødetatene må ha bilen i umiddelbar nærhet hvis de plutselig må løpe avgårde på et hasteoppdrag? Da er det forventet at de slipper alt de har i hendene og gjør jobben sin. Det er ikke sjelden at ansatte i nødetater må hoppe over måltider, selv hvis de bare har kommet halvveis inn i burgeren eller kebaben, fordi det skjer noe de må rykke ut på.

 

 

 

Det er lite hensiktsmessig å sitte med bilbelte hvis man vet man snart må kjapt ut av bilen. Dette har politiet lov til å gjøre hvis det er i tjeneste og har en hensikt.

 

 

 

Var det noen som sa noe slikt? Nei. Faktum er at de kan fravike trafikkreglene dersom det er nødvendig i tjenesten. Dette trenger ikke engang være under utrykning, men bare at det er nødvendig for at de skal gjøre jobben sin.

 

 

 

De kan ikke gjøre akkurat som de vil, men de har mye friere tøyler enn alle andre når situasjonen krever det.

 

 

 

De er vanlige mennesker, men de følger andre regler enn oss andre. De har faktisk lov til å "bryte loven" i mange tilfeller hvis det er nødvendig. Dette gjelder f.eks. fart, kjøring på rødt, kjøring med bilbelte, osv.

 

 

 

Du har mistet all respekt for politiet fordi de gjør ting de har lov til å gjøre når det er nødvendig?

 

Veldig bra svart Pjassop!

Blir smålig irritert av folk som på død og liv skal argumentere mot det politiet gjør.

 

Ser man det fra en litt annen vinkel, kan jeg som er utdannet elektriker legge opp strøm lovlig i mitt eget hjem. Jeg sparer masse penger i elektriker-regninger på dette.

 

En person som ikke har elektriker fagbrev, har etter loven ikke lov til å installere strøm hjemme hos seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir vel litt på kanten å sammenligne politiet med det du gjør. Tar meg et par år på skolen for å få de godene du har, som å legge opp strøm osv i eget hus. Men det er derfor ikke sagt at jeg går et par år på politiskolen og blir politi, og gjør nærmest som jeg selv vil.

 

Blir litt som å bryte fartsgrensen bare fordi det er moro å kjøre fort. Stupid.

Lenke til kommentar

Blir vel litt på kanten å sammenligne politiet med det du gjør. Tar meg et par år på skolen for å få de godene du har, som å legge opp strøm osv i eget hus. Men det er derfor ikke sagt at jeg går et par år på politiskolen og blir politi, og gjør nærmest som jeg selv vil.

 

Blir litt som å bryte fartsgrensen bare fordi det er moro å kjøre fort. Stupid.

 

Hadde ikke du vert så sinnsykt trangsynt, så hadde du skjønt hva jeg mener. Politiet har fordeler i sin jobb, sm gjør at dem faktisk kan "bryte loven", noe som du ikke har myndighet til. Slik er det, slik blir det.

 

Og jeg fatter ikke helt hvor det eksempelet ditt med fartsgrensen kommer inn hen heller....

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...