[email protected] Skrevet 11. februar 2013 Skrevet 11. februar 2013 Noen som vet noe om det å jobbe som elektriker lærling på sivile vilkår i forsvaret? Mulighet for å jobbe på båt? arbeidsplass generelt? arbeidstider, turnus? Takker for svar.
Valkyrex Skrevet 11. februar 2013 Skrevet 11. februar 2013 Såvidt jeg husker, så er alle lærlingstillingene som forsvaret tilbyr militære stillinger. Har du ikke lyst til å ha det som en militær stilling eller?
Niqābninja Skrevet 11. februar 2013 Skrevet 11. februar 2013 Da husker du nok feil, Valkyrex: Sivil lærling i Forsvaret. Jeg har dessverre ikke noe mer enn det å bidra med. Jeg vet at de har god ordning på lærling med førstegangstjeneste. Jeg kjenner derimot ingen som har vært inne som sivil lærling, men jeg vil anta at det er et like bra opplegg. Jeg ville tatt forbindelse med Forsvaret på 03003 og hørt med de angående arbeidstider, turnus og mulighetene for å jobbe på fartøy.
[email protected] Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jeg må få gjort det imorgen, søknadsfristen er til fredag. Søknad og CV ligger klart, og jeg har søkt litt forskjellige plasser. Grunnen til at jeg søker på sivile vilkår er at de ikke tar inn lærlinger i elektrikerfaget inn i førstegangstjeneste. Endret 11. februar 2013 av Sørlandsgutten
s0lberg Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 Jeg må få gjort det imorgen, søknadsfristen er til fredag. Søknad og CV ligger klart, og jeg har søkt litt forskjellige plasser. Grunnen til at jeg søker på sivile vilkår er at de ikke tar inn lærlinger i elektrikerfaget inn i førstegangstjeneste. Så du nevnte noe om båt i første posten. Skal du ta læretid som skipselektrikere (dette har forsvaret militære lærlinger i) eller vanlig hus elektriker ?
[email protected] Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Skrevet 13. februar 2013 Blir nok til fagbrev innen elektrikerfaget og energimontør faget. Hørte bare det var muligheter for noe innen militæret, så jeg har søkt for morroskyld. Målet er offshore en dag.
Pleya Skrevet 14. februar 2013 Skrevet 14. februar 2013 Eneste veien til å bli elektrikkerlærling på fartøy er å bli militær lærling. Har aldri sett en eneste sivil lærling på noen av båtene. 4 av kystvaktfartøyene har sivil stuert, chief og 1. maskinist, men disse er ansatt med fagbrev og hele pakka i Remøy. Det stilles også en del krav fra Forsvaret som disse må oppfylle for at de skal kunne jobbe på forsvarets fartøyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå