Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser når jeg gjør dagligdagse ting, men ikke når jeg spiller


Anbefalte innlegg

Så jeg har et irriterende problem hvor PC'en fryser helt og etterhvert skjer det som er på bildet og noen ganger ikke. Dette skjer derimot bare når jeg f.eks gjør helt vanlige ting, ser film, bruker Netflix/TV2 Sumo, surfer på nettet eller bruker Youtube. Hvis jeg spiller derimot skjer dette aldri.

 

Disse feilene har begynt å dukke opp oftere og oftere, jeg bruker 2 SSD fra OCZ, Agility 3, en på 60GB og en på 240GB. 60GB har Windows og noen små programmer, mens 240GB inneholder alle spillene mine. Jeg har også 2x 1TB HDD fra WD som lagring for alt annet.

 

Ellers, ASUS Extreme Rampage 3 HK

LGA 1366 i7 930 @ 2.8GHz

ASUS AMD Radeon HD6870 2GB

Corsair XMS 6GB Minne.

 

Jeg har en følelse over at det er OCZ Agility 3 SSD'en som forårsaker dette, den med Windows installert på seg. Ettersom dette aldri skjer når jeg spiller spill. Usikker på hvordan jeg får bekreftet dette da. Noen ide'er?

post-93691-0-97011800-1360535206_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen gang innstallert ny firmware på den Agility 3 60GB ? Gjør det, og dine problemer forsvinner magisk.

 

Når jeg kjøpte den var den helt klikk, jeg måtte formatere den ordentlig og oppgradere firmware, da fungerte den, men de siste månedene har den oppført seg verre og verre. Kan se om det har kommet ny firmware update. Spørsmålet er jo da hvorfor 240GB ikke oppfører seg sånn? Den har jeg hatt lengre enn 60GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...