Gå til innhold

Til overklokkere og hardware entusiaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva snakker du om?

 

Leste du hva han skrev?

 

Han skrev hva han snakket om!

 

Det er alltid duppedingser man trenger under modding/overklokking. *Utstyr som gjør det brukervennlig å planslipe?

 

Jeg kommer ikke på noe nå, men det har vært tider da jeg har savnet "duppedingser", og det er sikkert flere som savner duppedingser jeg ikke engang har tenkt på...

 

DrE

Lenke til kommentar

Et system så raskt at jeg "aldri" trenger å vente. -273'C inni maskinen, og komfortabel romtemp i rommet, uten at det skapes kondens, eller ei kald luft som strømmer ut av maskinen. Men luft skal det allikevel ikke strømme ut av maskinen, for det bråker, og maskinen skal være HELT dønn stille. I det hele tatt skal det ikke "eksistere" noen boks. Maskinen tar ikke opp plass, og jeg kan sitte hvor jeg vil i huset med keyboardet... kan sitte i senga og taste mens bildet kommer sylskarpt på veggen, 200" eller slikt. Keyboardet har et optimalt design, og er meget lite til tross for integrert CD-ROM/CD-RW/DVD-ROM/DVD-RW, samt firewire til diverse kameraer. Dvs. alt tenkelig utstyr. Pluss at alt er koblet opp mot et lydanlegg som gjengir ALT du kan DRØMME om (dette skal få lov til å ta den plassen det trenger)

Lenke til kommentar
JA!,  en viftestyrer (som er fabrikk laget og) som kan tåle flere 120mm delta`er(dvs. styre) ...d går sikkert ann  å lage disse selv, men jeg synes de fabrikk lagde er mye finere...

det kommer jo an på hvordan du lager de selv, får jo akkurat som du vil ha...

men siden du skriver det du skriver antar jeg at du ikke er flink med slik...

Lenke til kommentar
Et system så raskt at jeg "aldri" trenger å vente. ...
Svaret heter minimalism! Så lite hård- och programvara som möjligt, med ett operativsystem för äldre datorer. Då går det fort!

 

Jag nöjer mej om jag hittar en dator som uppfyller alla krav i Microsofts PC95-standard:

CPU = Pentium (eller bättre)

RAM = 16 MB (eller bättre)

Grafikminne = 2 MB (eller bättre)

CD-läsare = 4 ggr (eller bättre)

Operativsystem = Windows 95 (eller senare)

Starttid från "sleep mode" till driftläge = 1 sekund (eller bättre)

Starttid från "power off" till driftläge (med operativsystem, drivrutiner och bakgrundsprogram laddade) = 5 sekunder (eller bättre)

 

Alla datorer jag sett så här långt har stupat på den sista punkten...

 

/Olle

Lenke til kommentar
JA!,  en viftestyrer (som er fabrikk laget og) som kan tåle flere 120mm delta`er(dvs. styre) ...d går sikkert ann  å lage disse selv, men jeg synes de fabrikk lagde er mye finere...

det kommer jo an på hvordan du lager de selv, får jo akkurat som du vil ha...

men siden du skriver det du skriver antar jeg at du ikke er flink med slik...

 

vel...har du/dere klart å lage noe som er minst like fint som f.eks. sunbeam sine viftekontroller ??

...tror ikke d var så mange som svarte da nei..

 

 

jeg er riktignok en person som ser på funksjonalitet fremfor utseende, men det hadde jo vært litt greit hvis det ikke var så stygt at du aldri ville ha frontdøra av/åpen på lan og slikt...

Lenke til kommentar
Et bedre system for tilkobling av strøm til harddisker osv. Alle de kablene skaper ROT! Hadde vært deilig med et eller anna som gjorde at du slapp så mye ledninger. Hmmm......

 

ja, enig.

 

et system der strømledingene hadde gått 90grader ut ifra pluggen istedet for å gå rett ut, også fleksible ledniger(variabel lengde uten å klippe ig styre)!

Lenke til kommentar
JA!, en viftestyrer (som er fabrikk laget og) som kan tåle flere 120mm delta`er(dvs. styre) ...d går sikkert ann å lage disse selv, men jeg synes de fabrikk lagde er mye finere...

det kommer jo an på hvordan du lager de selv, får jo akkurat som du vil ha...

men siden du skriver det du skriver antar jeg at du ikke er flink med slik...

 

vel...har du/dere klart å lage noe som er minst like fint som f.eks. sunbeam sine viftekontroller ??

...tror ikke d var så mange som svarte da nei..

 

 

jeg er riktignok en person som ser på funksjonalitet fremfor utseende, men det hadde jo vært litt greit hvis det ikke var så stygt at du aldri ville ha frontdøra av/åpen på lan og slikt...

hehe min viftestyring vil ikke vises i det hele tatt da... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...