Gå til innhold

[Løst] Hvordan gaming laptop anbefaller du? max 12000kr


Anbefalte innlegg

Hei... har en tråd her fra før, som det står mellom asus g75 eller Samsung 7 gamer...

 

Lurer på om noen har andre stalltips her :)

 

Jeg spiller jo bare ett gammelt spill hver dag.. :) Command Conquer Generals..

Men snart kommer Generals 2 ... og jeg må ha en ny bærbar som duger .....

Mulig er ikke dette noe spill som faller i smak slik som nr1 gjør.... for jeg spiller 4 timer hver dag.... har også gjort dette i 6 år nå :p .

Men mulig man må finne annet spill om ikke 2'ern er noe bra.. derfor må jeg ha en laptop som takler litt...

Er åpen for forslag til Computer og nye strategi spill :) ...

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er åpen for andre forslag enn de to maskinene der, så vil jeg anbefale deg å se på Multicom's Xishan/Kunshan laptoper.

 

17 tommer

 

15 tommer

 

Bedre spillytelse for penga får du ikke. Spesiellt synes jeg 15-tommeren med GTX 675MX skjermkort er et godt tilbud hvis man er veldig kravstor på spillytelsen, men ellers er alle deres laptoper med GTX 660M skjermkort glimrende på det med pris kontra ytelse, og det er et skjermkort som tilhører Nvidia's siste generasjon, mens de to du selv har funnet fram til, er kort fra forrige generasjon. GTX 660M kan kjøre alle spill tilfredstillende, men kan selvfølgelig ikke settes på maks innstillinger på noen av de nyeste og mest krevende spillene. Så og si alle spill skal derimot gå på minimum medium innstillinger, hvis du skjønner den litt krøkkete setningen ... og mange kan makses helt.

 

Eller du kan ta den helt ut og gå for en maskin med GTX 680M ... med det kortet er det bare en liten håndfull spill du ikke klarer å kjøre godt på maks innstillinger, men selv de går fint hvis man bare modererer seg littegrann.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gaming laptop er og blir en selvmotsigelse :)

 

Hvorfor ikke bare kjøpe en desktop? Det er jo de aller færreste som drar med seg laptop noe sted uansett.

Bare det er slepbart er det gret, for og si det sånn...... :)

:p bare ikke stasjonær.... er en gift familemann og må få tiden til og strekke begge veier...skal ha denne i stua... derfor må det i ikke være for stort :) ...

Så kom med forslag du :)

Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

Hvis du er åpen for andre forslag enn de to maskinene der, så vil jeg anbefale deg å se på Multicom's Xishan/Kunshan laptoper.

Hei igjenn og takker for din interesse her :)

Men kushan p150 koster jo fort litt mere enn disse 2 andre jeg har på listen? om man skal ha litt fart i denn? sett opp forslag derfra da ? så skal jeg inn og titte :) takker så langt

Lenke til kommentar

I teorien ASUS G75VW. Men høytalerne er ikke gode, og VIA-lydkort er helt balle. I tillegg så er det bug når den kommer ut av dvalemodus som gjør at høytalerne er på, enda du har headset i. Dette oppdaget jeg på LAN, i høytalerfri sone.

 

Ellers er det konge PC, enda det muligens finner noe råere til den prisen idag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok men er ikke gtx670 kortet i Asus g75 kraftigere enn gtx 660 da ?? og hvor mye er forskjellen?? er den merkbar ?

 

Hvis du er åpen for andre forslag enn de to maskinene der, så vil jeg anbefale deg å se på Multicom's Xishan/Kunshan laptoper.

 

17 tommer

 

15 tommer

 

Bedre spillytelse for penga får du ikke. Spesiellt synes jeg 15-tommeren med GTX 675MX skjermkort er et godt tilbud hvis man er veldig kravstor på spillytelsen, men eller er alle deres laptoper med GTX 660M skjermkort glimrende på det med pris kontra ytelse, og det er et skjermkort som tilhører Nvidia's siste generasjon, mens de to du selv har funnet fram til, er kort fra forrige generasjon. GTX 660M kan kjøre alle spill tilfredstillende, men kan selvfølgelig ikke settes på maks innstillinger på noen av de nyeste og mest krevende spillene. Så og si alle spill skal derimot gå på minimum medium innstillinger, hvis du skjønner den litt krøkkete setningen ... og mange kan makses helt.

 

Eller du kan ta den helt ut og gå for en maskin med GTX 680M ... med det kortet er det bare en liten håndfull spill du ikke klarer å kjøre godt på maks innstillinger, men selv de går fint hvis man bare modererer seg littegrann.

trodde da gtx 670 var større kort eller kraftigere da og nyere ?? enn gtx 660 Endret av Lucky-Looser
Lenke til kommentar

Jo, GTX 670M er litt kraftigere enn GTX 660M. Men ikke mye, og som sagt, det er forrige generasjon kort fra Nvidia, og er ikke like effektivt, dvs. ytelse kontra strømforbruk og varmeutvikling. GTX 675MX er også siste generasjon (legg merke til den ekstra X'en i navnet). Kort sagt: GTX 670M og 675M er gamle kort nå. GTX 660M GTX 675MX og GTX 680M tilhører den nye generasjonen.

 

Slik ser jeg på det: Hvis man er ute etter en maskin som skal takle alle spill greit på medium + + innstillinger, men med grafikkinnstillinger avhengig av hvilket spill det dreier seg om, så går man for GTX 660M. Hvis man ikke får fred i hodet før man har det aller beste av bærbar ytelse, så går man for GTX 675MX eller GTX 680M. De i mellom synes jeg er litt bortkastet - men det er avhengig av prisen man må betale, naturligvis.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS G75VW 17.3" Full HDMatt Intel Core i7-3630QM, 8GB, 750GB, GeForce GTX670M 3GB, BT, USB 3.0, 8cell, Windows 8, Svart

så denne maskinen til 9999 kr

 

Eller...

 

Multicom Kunshan P150E 15.6" Full-HDglossy, Intel Core i7-3630QM, 8GB, 750GB harddisk, DVD, GeForce GTX 675MX, HDMI, USB3.0, Uten operativsystem...

 

så har kushan bedre skjerkort ?? er det merkabart bedre da ?

Lenke til kommentar

Nei, GTX 675MX er både bedre (gir mer fps) og er mer effektivt enn GTX 670M. Det er nyeste generasjon (Kepler) mot den forrige (Fermi).

 

Men hør nå - dette er ikke veldig viktig. Det hele er avhengig av prisen du skal betale. Det er derfor jeg synes at den 15-tommeren med dagens nest beste kort overhodet, til litt over 10-tusenlappen, er et godt kjøp. Hvis man tåler mindre skjerm enn 17 tommer, naturligvis. Men samtidig synes jeg at noen av de andre Multicom-maskinene med GTX 660M, er enda bedre kjøp, pga prisen. GTX 660M er et kort som alle andre enn de ekstreme gamerskallene synes er godt nok til å spille alle nye og gamle spill med ... og det vil sikkert holde koken godt i 2-3 år framover også.

 

PS. Og hos Multicom lønner det seg å følge litt med ... i morgen kan det dukke opp en 17-tommer med GTX 675MX, eller spesialtilbud på en ferdig oppsatt modell som passer deg perfekt ... men konfigurerbare laptoper og Multicom er ikke stedet å handle hvis man har det veldig travelt. Selv ventet jeg over 1 måned på min Kunshan. For meg var det helt greit, fordi jeg fikk grei beskjed om hvor lenge det kunne ta, og fordi det endelige resultatet, altså maskinen, er noe jeg har vært storfornøyd med i 3,5 år nå snart.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet lite om Windows 8, annet enn at jeg synes det er unødvendig å bytte fra Windows 7, som er velkjent for meg, til noe nytt med et brukergrensesnitt som er veldig annerledes. Men det er meg. Jeg mener Win 8 først og fremst er tiltenkt nettbrett og touch-skjermer, og er ikke noen forbedring fra Win 7 for dem som sitter med tradisjonelle datamaskiner m/ mus og tastatur.

 

Multicom har ikke noen fast rutine på slike ting, så vidt jeg kan se. For noen uker siden mener jeg de hadde satt opp en Kunshan P170 med GTX 675MX i, til 11 tusen ... men den er ikke der nå. For enda et par uker tilbake hadde de tilbud på en P150 eller P170 med GTX 680M til litt over 13 ... så man må bare følge med.

 

At det tar litt tid med disse laptopene, har sin forklaring i hvordan de kommer til Multicom: Multicom handler inn såkalte barebones (chassis med hovedkort, strømforsyning og kjølesystem) fra produsenten, som heter Clevo. Deretter skal de også ha alt av hardware som kunden selv ønsker å ha i maskinen sin, på lager, før de kan be en av teknikerne å sette sammen maskinen for deg. Hvis bare 1 av komponentene mangler, så kan ikke maskinen ferdigstilles. Hos alle andre forhandlere er det lettere; enten har de hele laptopen på lager, eller så har de ikke.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det er et godt hopp i ytelse fra GTX 680M og ned til nest beste kort, ja. GTX 680M kan også bare i sitte i maskiner som har kjølesystem godt nok - og til nå er det bare maskiner fra Alienware og Clevo (eller Multicom Kunshan P150/P170/P370 om du vil) - som er gode nok på den fronten. Så ja, både pris og ytelse her stemmer. Du får da det beste grafikkortet som er å få til en bærbar maskin. Det eneste skumle her er at det er en brukt maskin, og man kan aldri være sikker på hvorfor den selges ... kanskje eieren har funnet en eller annen skavank som ikke er til å leve med ... Men som sagt: pris kontra ytelse her er veldig bra. Prosessoren er også sterk, og det sitter en aldeles hinsides mengde minne i den, ser jeg.

Nyprisen på Alienware-maskiner er høye, høyere enn Clevo's tilsvarende maskiner. Men 11500 for en slik brukt maskin mener jeg er et godt kjøp, hvis alt er i orden. Det spørs bare om du tåler det noe ... skal vi si, oppmerksomhetskrevende :hmm: designet på Alienware ... hehe.

 

PS. Finn ut hvilken skjerm som sitter i den, da Dell selger den med 3 forskjellige valg av skjerm, hvorav 1 har "bare" 1600x900 oppløsning.

Og en ting til: Hvis jeg hadde kjøpt denne maskinen, så ville jeg umiddelbart ha kjøpt en SSD "harddisk" til den, for å ha operativsystem, programmer og spill på. Maskinen har plass til 2 disker. Å ha en såpass kraftig maskin, men holdes tilbake av ytelsen på en gammeldags harddisk synes jeg er litt ... rart.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med min ASUS G75VW CI7 2.3 8GB/750 GTX670M BLURAY 17.3". Grafikkortet kunne selvsagt ha vært kraftigere, men prisen blir også deretter. Synes jeg greier meg overraskende bra med GTX 670m med tanke på at jeg har GTX 680 i den stasjonære. Jeg har bestilt en Samsung 840 500 GB SSD som jeg skal ettermontere i notebooken.

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med min ASUS G75VW CI7 2.3 8GB/750 GTX670M BLURAY 17.3". Grafikkortet kunne selvsagt ha vært kraftigere, men prisen blir også deretter. Synes jeg greier meg overraskende bra med GTX 670m med tanke på at jeg har GTX 680 i den stasjonære. Jeg har bestilt en Samsung 840 500 GB SSD som jeg skal ettermontere i notebooken.

 

Har de Bluray? Awesome, da kan jeg endelig se Band of Brothers, som jeg kjøpte for ca ett år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...