perryboy Skrevet 6. februar 2013 Skrevet 6. februar 2013 Heisann trenger litt kjapp hjelp til å forklare definisjonen på den deriverte til å finne f'(x) når a) f(x)=3x^2
moby_duck Skrevet 6. februar 2013 Skrevet 6. februar 2013 Dette står vel i boka? Når du deriverer, trekker du ned eksponenten, og trekker fra 1 fra eksponenten. a^x derivert blir x*a^(x-1) Da får du altså: f(x) = 3x^2 f'(x) = 3*2x = 6x
Janhaa Skrevet 7. februar 2013 Skrevet 7. februar 2013 Dette står vel i boka? Når du deriverer, trekker du ned eksponenten, og trekker fra 1 fra eksponenten. a^x derivert blir x*a^(x-1) Da får du altså: f(x) = 3x^2 f'(x) = 3*2x = 6x dette er ikke vha den definerte av den deriverte... http://en.wikipedia....wiki/Derivative
Aleks855 Skrevet 7. februar 2013 Skrevet 7. februar 2013 Dette står vel i boka? Når du deriverer, trekker du ned eksponenten, og trekker fra 1 fra eksponenten. a^x derivert blir x*a^(x-1) Da får du altså: f(x) = 3x^2 f'(x) = 3*2x = 6x Trådstarter nevner at oppgaven går ut på å bruke definisjonen av den deriverte. Altså bruk
oOleE Skrevet 7. februar 2013 Skrevet 7. februar 2013 jeg skjønner at det er vanskelig ved hjelp av definisjonen. Jeg fikk 6 i R1 og ligger ann til 6 i R2 men kan det faktisk ikke. Læreren min sier at det aldri kommer i eksamen, så det var ikke vits å lære det ifg henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå