Gå til innhold

Vil ikke koble pc opp til trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ett trådløst nettverk her jeg bor, men kommer ikke på nett med pc'en min. Har prøvd å slette nettverket for så å legge det til igjen, men står bare "identifiserer" men det er tilkoblet.

Har dog ingen problemer med å koble opp iphonen min, noen som har en løsning på dette ? Uten å resette routeren iog med at jeg ikke har tilgang til denne :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du satt opp fast IP på nettverkskortet kanskje, som er i en annen range enn den ruteren deler ut?

Start -> Nettverks- og delingssenter -> Endre innstillinger for nettverkskort -> Høyreklikk på det trådløse kortet -> Egenskaper -> TCP/IPv4 -> Sett den til automatisk

Skrevet

Har du satt opp fast IP på nettverkskortet kanskje, som er i en annen range enn den ruteren deler ut?

Start -> Nettverks- og delingssenter -> Endre innstillinger for nettverkskort -> Høyreklikk på det trådløse kortet -> Egenskaper -> TCP/IPv4 -> Sett den til automatisk

Gikk inn på nettverkskortet og da stod dns på manuell - endret til auto, men ingenting skjedde :( har aldri hatt problemer med dette nettverket før og koblet pc'en opp til ett annet nettverk senest mandag - uten problemer

Skrevet (endret)

Kan ikke utføre operasjoner på trådløs nettverkstilkobling 2 mens mediet er frakoblet. Deretter samme melding på Bluetooth tilkobling.

Systemet finner ikke angitt fil. Betyr dette at operasjonen er utført på tilkobling 1 ?

Edit: kan legge til at jeg mottar og sender data, ( under aktivitet i statusvinduet)

Endret av Hørselsvern
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Prøv start -> cmd

skriv ipconfig /release

etterfulgt av ipconfig /renew

Hadde samme problemet og dette trikset fungerte nesten for meg. Måtte bare kjøre ledetekst som administrator. :) Da funket det

Endret av billywillie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...