Gå til innhold

Metal Gear Solid: Revengeance - førsteinntrykk av demoen


Anbefalte innlegg

Først det vanlige tullet. Jeg elsket MGS1, storkoste meg med Snake i MGS2, gikk fort lei Raiden der og har egentlig ikke gitt serien en bra sjanse siden da. Spilte MGS3 da det kom, men etter å ha drept han bie-bossen der ved å bokstavelig talt stå helt i ro og skyte rett frem gadd jeg ikke mer. Nuvel. Nå har vi MGS: Revengeance. Så hva synes folk om det så langt?

 

Det første som slo meg var at det så vakkert ut, men styringen var ræva. Jeg skjønner sverdteknikken er morsom, men å stå helt i ro for å bruke sverdet blir litt feil. Enda verre er det at man styrer Raiden med den venstre spaken, men når man går i sverdmodus styrer vi kameraet med den venstre spaken? WTF? Ble en del krangling med kontrollen etter at jeg løp mot en fiende, presset ned L1 for å gå i sverdmodus og plutselig så i taket. Ikke bra.

 

Men etter å ha spilt en stund begynte jeg å få teknikken inne, og spillet ble betraktelig bedre. En stund vurderte jeg faktisk å kjøpe dette. Kanskje spesielt fordi jeg i starten holdt den høyre spaken til siden for å ladde opp et sverdangrep i sverdmodus, men etterhvert ga jeg opp og heller gikk litt berserk. For å si det sånn hakker litt når du kutter en kasse opp i 300+ deler. :p

 

Det eneste jeg ser på som et problem er bossene. De første var svært enkle å ta, spesielt etter å ha vent meg til litt QTE. Men den siste jeg fant (hint. motorsag) gidder jeg ikke prøve på en gang. Hele kampen varte i ti sekunder, og da hadde jeg ikke truffet ham en eneste gang. Og det på Easy. Jaja, demoen var da morsom i alle fall. Blir kanskje kjøp når det blir billigere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...