Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komfortable kondomer - diskusjon om beste


Myst

Anbefalte innlegg

Har hittil brukt gratiskondomer, men mistenker at de er litt i minste laget. Hvordan vet man hvilken størrelse man skal ha når man kjøper i butikk?

har prøvd kondomene fra gratiskondomer, og mener selv at de er litt i det minste laget. Profil-kondomet sitter mye bedre på, og sklir ikke noen veier under samleiet :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det står en form for mål på pakken når man kjøper i butikk. Kondomen har jo en målbar lengde.

 

Er ingen ekspert på kondom, men det jeg har erfart er at kondomen bør være stor nok (les: ikke trang), og for dem som sliter med redusert følsomhet som følge av kondom kan det være greit å bruke en som er ekstra tynn, de eksisterer. Erfaringsmessig er dette nesten som å ikke bruke kondom.

 

Litt (viktig) OT:

 

 

Til dem som har tenkt å bruke glidemiddel sammen med kondom, f.eks. ved analsex eller bare manglende fuktighet, er det viktig å bruke silikon- eller vannbasert glidemiddel, og ikke oljebasert. Oljebasert (f.eks. vaselin) vil kunne ødelegge kondomet.

 

Til dem som sier de ikke bruker kondom pga diverse årsaker: det er ingen grunn som er god nok til å ikke bruke kondom. Klamydia er da ikke så farlig, tenker dere? Kanskje ikke, om du faktisk klarer å oppdage det tidsnok, noe du kanskje ikke gjør da det ofte er symptomfritt. Jeg har to ord som burde være nok: HIV, graviditet.

 

HVIS du absolutt skal klare deg uten, så test i alle fall deg selv OG partner for sykdommer først. Og når det gjelder graviditet gutter, hvor mye er dere egentlig villig til å satse på at jenten snakker sant når hun sier enten a) jeg kommer til å ta abort om jeg blir gravid, og/eller b) jeg bruker prevansjon. Dere har ingenting å si om saken om hun skulle bli gravid, det er opp til henne hva som skjer videre. Det kan heller ikke være en enkel sak å ta abort, kanskje klarer hun ikke å gjennomføre det selv om det var planen.

 

Tenk litt på det.

 

 

Lenke til kommentar

Nå bruker jo ikke jeg kondom, så tykkelse osv er liksom litt utenfor mitt felt..

Men jeg oppdaget at Skins kondomene var ganske artige, da smaker det faktisk ikke gummi av pi*** når man tar av kondomet :-)

Kan jo være greit i enkelte settinger, syntes nå jeg da :-P

 

Ellers så skal jeg ærlig innrømme at jeg kjenner lite til kondomet under akten...

Lenke til kommentar

Artig da, kanskje de er verdt å prøve. Er ikke på dater'n lenger, så får satse på muligheter for booty call. Er det solide nok også, eller? Ekstra tynnhet medfører også at de revner lett.

 

Er nok også det som er hovedformålet til kondomindustrien, at de skal sitte godt og gi behagelighet slik at man føler og kjenner det som skjer, og likevel være fullt trygt.

 

Har vært borti de som revner lett og etterlater stank på staken. Er jo ikke alltid man orker å dusje med en gang heller.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...