Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gtx 680 dårlig performance/fps


Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte EVGA GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "SC Sign" for noen uker siden.

 

Har hatt fps problemer siden dag en, eller ihvertfall ikke noen perfomanceboost med å bruke dette kortet. Tanken har godt over cpu bottlenecking eller noe annet i mitt system, ganske usikker i dette området.

 

Kan sammenligne det gamle GTX 285 som lå med 100-150 mer fps i TF2 og L4D2 enn det 680 gjorde.

 

ATI5870 lå fps'n i BF3 på 60-80 fps med medium/high settings, der 680 autodetectes til medium og får lavere fps med medium settings, dog frustrert da de sa dette kortet kunne kjøre spillet med ultra.

 

Også lagt merke til at jeg plages med mye stutterings når fps'n ikke er så lav at det bør da merkes.

 

Har prøvd og reinstallert windows 7, installert seneste driverne, prøvd både gamle og de nyeste skjermkortdrivere.

Slått av hyperthreading i bios. Alt av scanning windows/virus. Har prøvd i mange dager/timer, så nå er jeg her.

 

Mitt system:

 

Operating System: Windows 7 Ultimate Edition ‎(X64)‎

 

Processor: Intel Core i7 960 clocked at 3.20 GHz

 

Motherboard: ASUSTeK Computer INC. Rampage II Extreme Rev 2.xx

 

Memory: 6 GB total memory type DDR3

 

Harddrive: Harddrive WDCWD10EARS-00Y5B1 from 931.51 GB SATA II

Harddrive WDCWD3000HLFS-01G6U1 from 279.46 GB SATA II

 

 

Er systemet mitt bra nok til handle dette kortet bra? er det noe jeg bør oppgradere? Noe jeg kan prøve?

 

Er veldig takknemlig for alle svar :)

 

Mvh Bernt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemet ditt har ingen problemer med å holde følge med et gtx 680. Jeg råder deg til å klokke cpu'en din litt. Den bår gå ganske greit til 3.8-4ghz, tatt i betrakning at du har god nok kjøler for den. At gtx 680 yter mindre enn et 5870 er litt rart, for 680 skal være bedre(i de fleste tilfellene) enn 5870 crossfire. Skal egentlig ikke være sånn selvom du kjører cpu'en på 3.2ghz. Ser at du har prøvd å reinstallere windows og alt det der, så blir liksom vanskelig å feilsøke direkte. Har du mulighet til å prøve kortet i en annen maskin?

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan man sjekker om hovedkortet er slitent. Syns bare det er rart at de to ati 5780 og gtx 250 kjører normalt på pc'n, noe som ikke det gtx 680 gjør. Kanskje det er noe jeg må oppgradere? minne? men 6gb skal da være nok for gaming? vet at cpu'en skal være grei nok ihvertfall. Nei har rett og slett ingen ideer igjen :hm:

Lenke til kommentar

takker for svar.

 

Ja jeg er veldig nøye med og reinstallere/slette alle gamle drivere før jeg installerer nytt grafikkkort, og ja jeg har kortet plassert på rett plass i hovedkortet, har prøvd begge pcie-express 2.0 x16 slot, men er bare den ene og den rette som funker, i og med jeg ikke kjører i crossfire.

Lenke til kommentar

Hei Bernten.

 

Har selv problemer med mitt 680 skjermkort (MSI 680 twin frozr III). Gikk fra msi 560 til msi 680 men fikk ganske liten fps forskjell med tanke på hvor stor forskjell det er i ytelsen på kortene. Har også i7 960 CPU og kan hende den drar kortet litt ned... Er veldig usikker så skulle gjerne funnet en løsning selv :)

 

Har Asus Sabertooth x58 hovedkort forresten, som jeg også desverre har hatt en del problemer med :s

Lenke til kommentar

hey samye83

Nei hadde ingen muligheter til det så jeg leverte kortet inn til komplett og fikk teste ett nytt ett, å problemet oppstår enda. Hm, kanskje det har noe med cpu'en å gjøre siden Azpera har lignende problem, men er ganske tvilsom siden cpu'en skal være ok t.o.m at jeg overclocked cpu'en til @ 3.8/4, men hvem vet. Nei får bare gjøre noen flere tester og håpe på det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...