Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Jeg er i gang med et stort prosjekt om å lage min egen photo booth eller fotoboks (litt usikker på hva vi egentlig kaller det på norsk?) Det skal bygges opp til å bli en slik som du går inn i å setter deg ned og så tas det 4 bilder av deg. Slik som de du finner rundt omkring i flere byer.

 

Har prøvd å finne en jeg kan kjøpe men de eneste jeg har funnet er veldig dyre, så da har jeg begynt å se på løsninger på å lage en selv.

 

Det eneste jeg står litt fast med er hvilken kameraløsning jeg skal velge og håper å kunne få litt tips her. Tenker å ha det digitalt med mulighet for å kunne printe ut. Siden kameraet skal stå inni et lite rom må det nok settes inn litt ekstra lys også. Kameraet skal helst kunne kobles til en trigger/knapp som ma kan trykke på og ha mulighet til å kunne legge inn bildene raskt over på en PC.

 

Er foreløpig litt grønn på en del ting, men med litt lesning utforskning prøving og litt hjelp så håper jeg å få en fin fin boks. Alle forslag blir jeg kjempe glad for

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får muligens bedre svar hvis du sier litt mer om konteksten den skal brukes i, skal det for eksempel tas betaling? Det er nok ikke et helt enkelt prosjekt, men det finnes API'er for en del kameraer slik at de kan fjernstyres fra en PC eller Pad. Du må også ha en måte å få plassert personen slik at utstnittet blir riktig.

 

En måte å løse det på er å bruke en Pad eller PC med touchscreen og ha et program på den som styrer prosessen og viser hva som er rikitg plassering av hodet, men det krever programmering hvis du ikke kan finne noe fjernstyringsprogram på nettet. Høres uansett ut som mye arbeid for å få til en helautomatisert prosess.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Hei takk for svar :)

Det skal ikke tas betaling og den skal stå på et fast sted hele tiden og bli brukt til de eventene som er der. Det gjør også at det blir letter å finne ut hvor høyt eller lavt i boksen man må sitte for å bli med på bildet. Den trenger heller ikke å være helautomatisert hele veien til utskrift, men å få den fra kamera til PC hadde vært greit å ha litt enkelt :). Ja sett litt på å bruke en PC eller Pad for det finnes noen programmer som fungerer til dette bruket, men litt redd bildene blir dårlige? Har også sett det finnes en "laser-trigger" som har flere funksjoner som også kan være aktuell for å kunne sitte litt unna kameraet og ta bilde.

 

Nei ser det er mye løse tråder, men krysser fingrene for at det finnes en bra løsning

Lenke til kommentar

Egentlig ikke mer enn at de tåler litt dunkel lys. Veit ikke hvor bra jeg får lyssatt det inne i boksen. Men skal absolutt prøve med noen webcamer og se om det ikke går :)

 

Boksen vil nok i første omgang stå hjemme, så bildene vil nok bli mine. Men hvis det skulle blitt brukt i andre situasjoner så kan nok det diskuteres. Men ser at det er ganske langt frem i tid og mye arbeid hvis den skal brukes til det helt store. Så får ta det hvis den tid eventuelt kommer :)

Lenke til kommentar

Hvis du finner noe Webkamera som holder mål vil jo det være en rimelig løsning, men for meg høres det også ut som du kan komme langt med et kamera med WiFi, ta bildene selv eller la folk ta bilder av hverandre og så får du bildene automatisk inn i PCen og du kan printe derfra. Eventuelt beskjære og printe med non få klikk. Så lenge du ikke skal ha betaling eller er redd for at noen stikker av med utstyret tror jeg du kan få noe slikt til å fungere.

 

Det er også mulig å fjernstyre noen av kameraene som har WiFi, men vet ikke om du finner noen som støtter både fjernstyring og opplasting til PC samtidig (i det rimelige segmenetet). Det siste er imidlertid mulig med kablet fjernstyring. Tidligere hadde de fleste Canon kompaktkameraer denne muligheten, men tror det er kuttet på nyere modeller. Men slike oppsett er nok mer egnet for at du styrer kameraet enn at brukerne gjør det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...