Gå til innhold

Trenger hjelp med TP-Link adapter og Mac


Anbefalte innlegg

Jeg har et TP-Link adapter på PCen for å få trådløst nettverk, og det fungerer utmerket. Har telefon (Galaxy Tab 2), Nintendo 3DS, PSVita og iPad på nettet uten problem. I dag gikk jeg til investering av en Macbook Pro, som er min aller første Mac. Den vil jeg gjerne også ha på nettet, og helst via adapteret.

 

Problemet er som følger: Jeg kan ingenting om Mac, så jeg lette litt rundt og fant nettverksoppsettet via nettet. Her fant jeg fort alle de trådløse nettverkene i nærheten, inkludert mitt eget. Jeg klikket meg inn på det, og ble bedt om å skrive inn et passord. Dette gjorde jeg, men Mac-en klarte ikke å koble til. Etter mye om og men fant jeg frem til at jeg kan koble til "andre nettverk" som det het, og her fikk jeg velge sikkerhetsprotokoll og se bokstavene i passordet. Dermed vet jeg at begge to er rett, men Mac-en klarte fortsatt ikke å koble til. Den sier at passordet er feil, men det stemmer jo ikke? Jeg hadde passordet oppe på PCen rett foran meg og så bokstavene på Mac-en, så jeg er 100% sikker på at det er rett. Men hvorfor kan den da ikke koble til?

 

Jeg tenkte en stund at det kanskje kunne være fordi adapteret ikke støtter Mac, men hvorfor får jeg da iPaden på nettet uten problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...