Gå til innhold

Raskt spørsmål om søking av studentboliger


ENY

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har sendt inn en søknad på SiO sine nettsider, og lurer på hvor godt jeg egentlig ligger an til å få en bolig. Jeg sendte søknaden i midten av januar (10.01 tror jeg).

 

Når er det egentlig "vanlig" å sende inn søknader?

 

Burde jeg forresten søke etter boliger på flere nettsider som driver samme virksomhet som SiO?

 

Takker på forhånd for svar

Endret av ENY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan i huleste kan du forvente at noen her inne vet hvordan du ligger an hos SiO? Det er da virkelig ikke andre enn SiO som kan svare deg på det.. Makan...

 

Er du litt forbanna, eller? :) Hvorfor har du oppfatning av at jeg forventer at dere vet hvor godt jeg ligger an?

 

Når er det vanlig å søke på bolig? Jeg søkte på boliger som lå i tilknytning til mine tre førstevalg rundt midten av Mars.

 

Takker for svar! Det var dette jeg lette etter. Søkte du på noe annet enn SiO?

Endret av ENY
Lenke til kommentar

Kva som er mest vanlig er vanskelig å seie, men det er nok grovt sett to grupper av søkere:

1) Dei som er sjølvsikkre nok til å søke om bolig samtidig som dei søker studieplass.

2) Dei som venter til dei er sikre på å få studieplass.

 

Tidspunktet du sender søknaden på speler ikkje veldig stor rolle.

Studentsamskipnadane prøver ofte å hjelpe dei som har dårlige forutsettninger for å finne bolig sjølv (unge, studenter som bur langt unna studieplassen, småbarnsforeldre, osv). Men dei behandler også søknadane fortløpande så dersom din søknad er den einaste i søkerbunken så får du tildelt den boligen som er ledig.

 

Studentsamskipnaden rår berre over dei boligane som dei sjølv drifter, så det kan nok være fornuftig å også prøve å skaffe bolig gjennom andre formiddlere i tillegg.

 

Dersom du er ute etter å leige privat så vil det være ein stor fordel om du sjølv setter inn ein annonse. Det er mange utleigere som heller vil velge leigetaker sjølv, i staden for å sette ut annonse og bli ringt opp både dag og natt av all verdens tullinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...