Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Noen som kan hjelpe meg med problem stilling? (matte muntlig 10.klasse)


Anbefalte innlegg

Dette har jeg gjort så langt:

 

Bob er en 30 års gammel man, som røyker og er ikke i den beste formen. men han har en drøm han har lyst til og gjøre en ting før han blir for gammel til det, og det er og ta styrketesten. det går ut på og sykle fra Trondheim til Oslo Men da må han komme seg i form, så han går til fast legen og spør om råd. Han sier at bob skal gradvis slutte og røyke. Men han må jo komme seg i form, så han begynner på elixia. Der trener han i et år. Han har en venn som heter Adrian han har også lyst til og ta den store styrketesten. han har grei kondis.

 

Kan noen vær så snill å hjelpe meg med å finne på noen artige matte problemer som har "rødetråder" til dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går tross alt i tiendeklasse. Alt du gjør på skolen nå er ment for å forberede deg til vgs. Hvordan skal du klare å løse eksamen på vgs hvis du ikke klarer det i tiendeklasse? Jeg vil anbefale deg å tenke ut oppgaver på egenhånd. Det er ikke kjempefarlig om du ikke får toppkarakter. Det viktigste er at du får treningen. Det får du ikke dersom vi løser alt for deg. Det er karakterene du får fra vgs som virkelig teller.

Lenke til kommentar

ggree: Det er 10 klasse, går det dårlig så kan han i værste fall ikke komme inn på forstrukket valg til VGS, så det er en del mer enn trening til VGS.

 

 

Jeg hadde muntlig matte eksamen i 10 (2 år siden), og jeg hadde "historien" som et samle punkt og så lagde jeg oppgaver til hvert av temaene i matte. Oppgavene hadde en kobling til historien, men i bunn og grunn så ble historien heller bare et sted der jeg lagde oppgavene ut ifra.

 

F.eks, jeg hadde fotball. Jeg lagde oppgaver som areal av fortball-ballen, volum av ballen, areal av banen, tid og lengde jeg brukte på å ta toget til stadion, sjanse for at jeg og kompisene mine (4 stk) fikk sitte ved siden av hverandre vist det ble delt ut helt tilfeldige seteplasser.

Dette pluss oppgaver som omhandlet andre temaer gjorde at det ble en sterk 5 karakter.

 

Så det er bare å finne oppgaver i historien som du kan få noe matte utav, selv om de høres litt på tryne ut i forhold til historien.

Smart å ikke velge helt basic oppgaver, ta noen som er litt avanserte, det vise at du kan mer. Fordel er at du løser oppgaven før eksamen (og dobbelsjekker det er riktig) så du vet hvordan du skal løse oppgaven uten å stresse eller å virke usikker.

Endret av Speider-gutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...