Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL logger av =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

skal være kjapp før jeg blir logget av igjen

Har en compaq pc med MS Milennium her, og har alltid hatt problemer med at maskina logger seg selv av, selv med vanlig ISDN, og selv etter formatering!!

Har nå ADSL fra Telenor, men det er nok irellevant tror jeg, da dette var tilfellet med ISDN også.

Comapqen har Athlon 1.2 og 256mb ram, og har netverks kort,modem og isdn adapter om det er intressangt.

FAtter og begriper ike hva som er galt!

Noen som kan hjelpe?

takker for alle svar, da dette er skikkerlig ittiterende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tippe at det har noe med MS Me og gjøre,men hva det er vet jeg ikke.En kompis av meg hadde også Me og ADSL,logget seg av hele tiden.Men så skiftet han til xp og nå fungerer det helt perfekt :wink:

Skrevet

jeg tror du blir kvitt dette problemet hvis du ikke installerer pakken til ADSL pakken til telenor på pc`en din. dvs. at du setter automatisk, ip osv selv. da trenger du bare å sette i kablen å du er på nett. formaterte nettopp pc`en min med 2000 i dag, å det gikk fett å jeg var på nett med en gang, å jeg har aldri installert ADSL pakken på min pc iallefall, har ikke noe problemer med at ADSL`en kobler seg av av seg selv heller.

du kan prøve å fjerne ADSL pakken til Telenor hvis du har den å se hva som skjer da.

du konfiguerer div ting i Nettverk som ligger under kontrollpanel.

Skrevet

med adsl pakken til telenor er det en innstilling som gjør at connection logger seg av.. Dvs, du må forandre innstillingen fra 5000 sekunder eller hva for noe den står på til 10+00000000000 osv..

Skrevet

Det du aller først kan prøve er å sette tiden før nedkobling til 0 - altså ikke sett den opp , det er begrenset hvor mange sekunder du kan sette den opp til.

Om dette ikke funker kan du heller gjøre følgende.

Avinstaller Online ADSL ikonet (Høyreklikk og velg avinstaller - selv om du avinstallerer så beholder du PPPoE wan miniporten som du trenger)

Opprett en ny forbindelse Manuellt.

Start -> Innstillinger -> Ekstern Tilkobling.

Opprett ny forbindelse - gi den et eller annet navn - velg enhet som heter pppoe line1 - trykk neste. La retningsnr. være helt blankt og telefonnr. setter du bare inn 0. Neste igjen og så fullfør.

Velg egenskaper for den nye forbindelsen - gå til sikkerhet. Her må du nå legge inn hele epost adressen som ditt brukernavn (altså [email protected]) og selvfølgelig passord i passordfeltet-

Gå så til oppringing - sett hake i dette er standard tilkobling , samt slå alltid standardnr. Resten av hakene under skal fjernes helt. Trykk OK og den nye forbindelsen skal være klar til bruk og du blir ikke lenger koblet av etter en viss tid (som garantert har ligget rundt 20 minutter tenker jeg)

Si fra om det ikke funker da.

Skrevet
Det du aller først kan prøve er å sette tiden før nedkobling til 0 - altså ikke sett den opp ' date=' det er begrenset hvor mange sekunder du kan sette den opp til.

quote']

MEn hvor ligger disse innstillingene?

Skrevet

Om du høyreklikker og velger egenskaper på Online ADSL ikonet så tror jeg du får opp antall sekunder før frakobling ved inaktivitet. Mulig jeg husker feil akkurat der. Om du ikke finner den så følg heller neste tips med å sette opp en ny forbindelse.

Lykke til

Skrevet
Eller man kan skaffe seg en annen ADSL-leverandør som ikke har en så teit løsning, med passord,og instillinger eks. nextgentel...

Var det det han trengte hjelp til her ?

Om du ikke kan komme med noen tips / løsningsforslag til det vedkommende trengte hjelp til så kan du vel bare droppe å skrive noe.

Har selv hatt ADSL fra Telenor i 3 år nå og har aldri hatt noe og utsette på der. Har oppkobling via router og linjen er og har alltid vært stabil.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere installerer Telenor's krasjpakke!

- Ustabil

- treg

- rette og slett en dårlig applikasjon

Installer heller -> www.raspppoe.com eller den norske siden -> www.raspppoe.tk

- Installerer kun protokollen

- mulighet for å konfigurere MTU verdi

- Man bruker Win DUN, som er mer stabil

Skrevet
Det du aller først kan prøve er å sette tiden før nedkobling til 0 - altså ikke sett den opp , det er begrenset hvor mange sekunder du kan sette den opp til.

Om dette ikke funker kan du heller gjøre følgende.

Avinstaller Online ADSL ikonet (Høyreklikk og velg avinstaller - selv om du avinstallerer så beholder du PPPoE wan miniporten som du trenger)

Opprett en ny forbindelse Manuellt.

Start -> Innstillinger -> Ekstern Tilkobling.

Opprett ny forbindelse - gi den et eller annet navn - velg enhet som heter pppoe line1 - trykk neste. La retningsnr. være helt blankt og telefonnr. setter du bare inn 0. Neste igjen og så fullfør.

Velg egenskaper for den nye forbindelsen - gå til sikkerhet. Her må du nå legge inn hele epost adressen som ditt brukernavn (altså [email protected]) og selvfølgelig passord i passordfeltet-

Gå så til oppringing - sett hake i dette er standard tilkobling , samt slå alltid standardnr. Resten av hakene under skal fjernes helt. Trykk OK og den nye forbindelsen skal være klar til bruk og du blir ikke lenger koblet av etter en viss tid (som garantert har ligget rundt 20 minutter tenker jeg)

Si fra om det ikke funker da.

Har prøvd det nå.

Skal gi en tilbakemelding om det funker eller ikke senere.

Tusen takk for svaret, med god beskrivelse om hva man skal gjøre (gjenstår bare å se om det funker nå :) )

-lars

Skrevet

Jeg ville helt klart kjøpt en router fra komplett eller en annen butikk. Denne ringer opp og gjør jobben for deg som den skal. dessuten er det en firewall og du kan koble opp flere maskiner i nettverk uten noe problemer med deling av internett osv. Den koster 650 kroner ca. men du får andre billigere selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...