Gå til innhold

The barnacle sin treningstråd!


Anbefalte innlegg

Forrige uke økt 1.

Oppvarming: Løpte 10 minutter i 10 km/t

Hovedøkt: Varmet opp før alle seriene med halvparten av vekten jeg vanligvis tar.

2x15 armhevninger

Knebøy: Snakket med PT, og fikk hun til å lære meg det ordentlig. Tar kun stangen nå 3x8.

Benkpress m/stang: 1x8(22,5kg), 1x8(25kg) og 1x5(30 kg)

Roing: 3x8 (45 kg)

Ez curl: 2x8 (7,5 kg på hver side av stangen)

Pushdown m/ tau: 2x10 (30 kg)

Nedtrekk: 2x10 (45 kg)

Arnold: 3x8(10 kg hver)

Prøvde meg på en pullup-Nei.

Planken: 1. Forsøk: 1Min og 15 sekunder. 2. og 3. Forsøk. 1 minutt.

15 pushups

 

Forrige uke økt 2

 

Oppvarming: Løpte 10 minutter i 11km/t

Hovedøkt: Varmet opp før alle seriene med halvparten av vekten jeg vanligvis tar.

2x15 armhevninger

Knebøy: 3x8 kun stangen

Benkpress m/stang: 2x8(25 kg) og 1x5(30 kg)

Roing: 3x8 (45 kg)

Ez curl: 3x7 (7,5 kg på hver side av stangen)

Pushdown m/ tau: 2x10 (25 kg)

Nedtrekk: 2x10 (40 kg)

Arnold: 3x7(10 kg hver)

Prøvde meg på en pullup-Nei, kommer halvveis.

Planken: 1. Forsøk: 1Min og 10 sekunder. 2. Forsøk: 1m og 5 sekunder. 3. Forsøk. 1minutt og 3 sekund.

15 pushups

 

Gikk også 2 1-timers turer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens trening

 

Oppvarming: Løpte 10 minutter i 10km/t

Hovedøkt: Varmet opp før alle seriene med halvparten av vekten jeg vanligvis tar.

2x10 armhevninger

Knebøy: 3x8 kun stangen

Benkpress m/stang: Trente aleine i dag, så tok kun4x8(25kg)

Roing: 3x8 (45 kg)

Ez curl: 1x7(7,5kg på hver side) + 2x8(5kg på hver side) Trener den litt annerledes nå, hvor jeg ikke går høyere enn 90grader samt roligere. Så blir tyngre. Samme med Arnold.

Pushdown m/ tau: 3x10 (30 kg)

Nedtrekk: 2x10 (40 kg)

Arnold: 3x7(10 kg hver)

Prøvde meg på en pullup-Nei, kommer halvveis.

Planken: 3x1 minutt og1 sekund.

Lenke til kommentar

Fredagens trening. Var sliten etter jobb og handling så treningen ble så som så.

Oppvarming: Syklet i fem minutter.

Hovedøkt: Varmet opp før alle seriene med halvparten av vekten jeg vanligvis tar.

Knebøy: 3x8 kun stangen

Benkpress m/stang: Trente aleine i dag, så tok kun3x8(25kg) Mistet stangen på den siste serien på siste repitisjonen.

Roing: 3x8 (45 kg)

Ez curl: 3x7(7.5kg på hver side)

Pushdown m/ tau: 3x10 (30 kg)

Nedtrekk: 2x10 (40 kg)

Arnold: 3x7(10 kg hver)

Prøvde meg på en pullup-Nei, kommer halvveis.

Planken: 2x1 minutt, tok 5 situps. krybbet hjem.

 

Dagens trening.

Oppvarming: Jogget i 7 min.

Hovedøkt: Varmet opp før alle seriene med halvparten av vekten jeg vanligvis tar.

Knebøy: 3x8 kun stangen

Benkpress m/stang: Trente aleine i dag, så tok kun 4x8(27,5kg)

Roing: 3x8 (45 kg)

Ez curl: 3x6/7(7.5kg på hver side)

Pushdown m/ tau: 3x10 (30 kg)

Nedtrekk: 2x10 (40 kg)

Arnold: 3x7(10 kg hver)

Prøvde meg på en pullup-Nei, kommer halvveis. Fikk hjelp av en gammel mann som tok tak i beina mine. Klarte da 4! yey!

Planken: 1x 1minutt. 1x5 sekund. krøp hjem.

 

Gikk en tur

Endret av The Barnacle
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I dag lå alt til for en jævla bra økt! Har endelig fått en treningspartner(første siden påske)

*oppvarmingblabla*

Begynte med knebøy, kun stangen - 3x8.

Fikk låne hanskene til venninne, og det funket så ufattelig bra!(kanskje litt psykisk, men hvem bryr seg?)

BENKPRESS m stang. 1x8(25kg) + 1x8(27,5) + 1x7(30kg) + 1x5(32,5kg)+ 1x8(30kg) Jeg skal egentlig bare ta 3 serier, men det var så ufattelig gøy! Elsker når jeg klarer benk, åh jeg er så glad når jeg skriver dette. TRETTITOKOMMAFEM! Og mer skal det bli! Hihi

 

Ezbarlcurl, ØKTE PÅ DEN OGSÅ FOR FAAEN :w00t: 3x5/6(10 kg på hver side) og stangen veier 7.5kg. så nå tar jeg 27,5kg! for en jævla god økt!

 

Etter dette så hadde vi sirkeltrening med 5 poster. 20 repitisjoner/20sekunder. tre runder uten pause.

Var kvalm, men hoppet nærmest hjem, i dag er jeg fornøyd. :grin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Våknet opp skikkelig småuggen, men dro meg på trening fordi om. Jeg tok knebøy og benk + litt pullupsøvelser før jeg ga opp. Var ikke vits når jeg tok under halvparten av hva jeg vanligvis tar. Denne økten går i glemmeboken, og så prøver jeg på fredag før jeg drar til London.

-

Her er et par bilder, det første tok jeg i slutten av januar, og de andre er 2 måneder senere. Alle bildene ble tatt på kvelden, uten trening. Beklager for kvaliteten, var litt vanskelig å ta bilde.

 

post-221372-0-40815800-1365594479_thumb.jpg

 

 

Nylige bilder.

 

 

post-221372-0-68308200-1365594515_thumb.jpgpost-221372-0-35179500-1365595088_thumb.jpg

post-221372-0-96653000-1365594581_thumb.jpg

 

 

 

Jeg føler forskjell i hvert fall :p Det meste er litt strammere enn ka det var tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble bare en kort treningsøkt i dag ettersom jeg reiser til London.

Gikk i 15 min, jogget i 10 min. Var på romaskinen i to minutter.

 

knebøy - 3x8 - stang.

benkpress - 1x8(25kg) - 3x6(36kg! NY REKORD), måtte ha hjelp på de to siste repitisjonene, men var ikke mye. Avsluttet med 1x8(25kg)

Legcurl - 3x8(35 kg)

 

Avsluttet med sirkeltrening, diverse mageøvelser, skuldrepress og utfall med vekter.

 

Klarer snaaaaaart en hel pullup.

Lenke til kommentar

Ble ikke så mye trening i London, men fikk gått ganske så mye hver dag, samt pushups/situps før sengs.

I dag kl 8:

10 minutters oppvarming på ellipsemaskin

knebøy - 3x8 - stang

benk :love: - 2x8(30 kg) + 3x7(35 kg)

Tok sirkeltrening i dag også, prøver å finne en nytt treningsprogram. Sirkeltreningen bestod av det samme som sist.

I dag manglet jeg bare 5 cm på pullupsen! Må være de nye treningshanskene. Feeeem cm.

Lenke til kommentar

Var i Watford, Euston og besøkte Westfield kjøpesenteret. Ble selvfølgelig Oxford, musikaler osv også :)

Når planlegger du å hive på vekter i bøy?

Jeg vet ikke helt egentlig. Jeg føler meg fortsatt ganske så usikker på knebøyen. Vurderer å skifte den ut. Føler ikke jeg blir noe mer stabil enn hva jeg var før. Må finne et nytt program snart uansett.

Endret av The Barnacle
Lenke til kommentar

Kan jo umulig være en seriøs treningslogg det her?

For det første så skryter du av bicepstreningen din, at du tar så mange kg i curls.

For det andre så vurderer du å kutte ut knebøy fordi du føler du ikke blir noe mer stabil enn det du var, tidligere i loggen skrev du at en pt hadde lært deg skikkelig knebøy, pisspreik, sleng opp en video med teknikk!

 

Du blir ikke superhelt av å bli lært opp kvartbøy av ei dum blondine som fikk pt bevis i posten, har du problemer med å gå helt ned i knebøy, ja da trener du opp bevegeligheten din.

 

Hvor er markløft i programmet ditt?

Ser du trener nedtrekk og roing, men det er øvelser du kan kjøre etter en tung markløft, om du da såklart har igjen energi til det!

 

pijobf4e8h-t.jpg

Endret av Tommsern92
Lenke til kommentar

Ojda.

Kan jo umulig være en seriøs treningslogg det her?

For det første så skryter du av bicepstreningen din, at du tar så mange kg i curls.

Jeg må vel få lov å være glad når jeg øker antall kilo, og dermed poste det i min egen (seriøse) treningslogg? Poenget med en treningslogg er vel å skrive hvor mye man tar i øvelser? Eller er jeg på villspor nå?

For det andre så vurderer du å kutte ut knebøy fordi du føler du ikke blir noe mer stabil enn det du var, tidligere i loggen skrev du at en pt hadde lært deg skikkelig knebøy, pisspreik, sleng opp en video med teknikk!

Ja, hun lærte meg skikkelig teknikk, men jeg føler meg ikke trygg på den. To vidt forskjellige ting. Og jeg har ikke like god bevegelighet etter jeg røk leddbåndet i ankelen, så jeg trener det opp ja.

 

Jeg har også sagt at jeg var ute etter et nytt program, så takk for inspill :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Søndagens trening

Oppvarming: Løpte i 6 minutter i 14-15 km/t

Hovedøkt:

Knebøy: stang- 3x8.

Benpress: 3x8(90kg)

Benkpress m/stang: 3x8(30kg) + 2x8(35kg)

Roing: 3x8 (45 kg)

Ez curl: 3x8 (27,5 kg)

Pushdown m/ tau: 2x10 (30 kg)

Nedtrekk: 2x10 (40 kg)

Arnold: 3x8(10 kg hver)

Mageøvelser med vekt på magen.

 

I går: Støl som faen, gikk tur med barnevognen skrått opp og ned en fjellvei to ganger i løpet av en dag. Tyngre enn man skulle tro. Alenemamma, nei takk.

 

I dag: Var tungt å stå opp.

Oppvarming: Var på romaskinen, 1000m.

Hovedøkt:

Knebøy: stang 3x8

Benkpress: 4x8 (35 kg) + 1x6(35 kg)

En leggmaskin tåhev greie: 3x8 (15kg)

Ez-curl: 3x8(27,5kg)

leg curl: 3x8(30kg)

skulderpress/arnold: 3x8(10kg på hver side - stående)

De fleste vektene var opptatt i dag av to småtisser som curlet/flexet foran speilet. "kom an igjen no, eeeeeeeeeeeeeeen til." De lå seg ned på benken og halvsov mellom settene.

 

Må finne meg et nytt program i kveld før jeg skal trene i morgen tidlig.

Lenke til kommentar

Faen, ikke rukket å finne et nytt program enda. Så ble det vanlige programmet i dag også. Tok det med ro, men økte på roing og benk.

Hva tenker dere om RYP-programmet? Noen andre gode program?

 

Sånn liten oppdatering ellers:

Merker det ikke så mye på vekten, ligger ganske så stabilt. Gått ned 1 kilo den siste tiden. Siden jeg startet på styrkeprogrammet har jeg gått ned ca 2 buksestørrelser, 1 BHstørrelse(forfaen) og kjærlighetshåndtakene er blitt redusert til flørtehåndtak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...