Gå til innhold

Hacket på facebook


frilufta

Anbefalte innlegg

Hei! Vet ikke om jeg legger dette emnet i riktig kategori. Saken er i hvertfall det at jeg våknet i dag til to tekstmeldinger fra facebook med sikkerhetskoder for innlogging. Noen hadde altså prøvd å logge seg inn på min konto. Jeg tenkte at de ikke hadde klart det, siden de ikke hadde tilgang til sikkerhetskodene. Men da jeg forsøkte å logge meg inn på facebook, var passordet mitt endret. De hadde også skiftet passordet på min mailadresse, en mailadresse som ikke er tilknyttet facebookkontoen.

 

Jeg har blitt hacket tidligere på facebook og mail, da hadde jeg min vanlige mailadresse tilknyttet facebook. Jeg slettet facebookkontoen og laget en ny. Jeg vet ikke om det er samme personer som hacker meg. Hva kan jeg gjøre? Synes dette er ekstremt ubehagelig. Hvordan er dette mulig? Noen datakyndige som kan forklare litt nettvett til meg? Annet enn det åpenbare som passordvalg etc... Er nemlig ganske var på sånne trivielle ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge er det siden du aktiverte «Godkjenning av innlogging»? Tidligere var det slik at man kunne deaktivere godkjenning uten å logge inn, hvis det var under en uke siden man hadde aktivert det. Jeg vet dog ikke om det fortsatt er slik.

 

Har du sjekket maskinen(e) din(e) for virus? Hvis du vil kan jeg ta kontakt med Facebook og se om jeg kan få noen detaljer om hva som har skjedd. Send meg isåfall en PM!

Lenke til kommentar

Jeg gjentar det jeg skrev til deg på PM, hvis andre skulle være interessert.

 

Du skal kunne se hvilke IP-adresser som har blitt brukt til å logge inn på kontoen din. Prøv her. Hold over stedsnavnet på linjen som begynner med «Sted».

 

Det er ingen måte for «vanlige» brukere å komme i kontakt med Facebook på uten å bruke de mange skjemaene på hjelpesidene deres, og det finnes ikke et skjema for «jeg har blitt hacket, hvordan skjedde det?». Via jobb (jeg jobber hos Slettmeg.no) har jeg en kontaktperson hos Facebook jeg kan kontakte i situasjoner som denne. Jeg har også taushetsplikt, så alt du forteller, inkludert hvem du er, forblir mellom oss (og Facebook). Men hvis det føles bedre kan du kontakte Slettmeg.no på [email protected] i stedet for å kontakte meg direkte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...