Gå til innhold

Cerwin-Vega VE-8F høytalere, og forsterker?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg trenger ikke store greierne når det kommer til lydanlegg, men vil heller ikke kjøpe noe greier på elkjøp heller..

 

Har sett meg ut CV VE-8F høytalerne, noen erfaringer med disse?

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/cerwin-vega_ve-8f_hoyttalere_sort.htm

 

Hvilken forsterker å kjøre på disse?

Kunne ikke se og finne noen info om antall watt på disse høytalerne, vil denne forsterkeren bli for liten eller vil den passe greit med disse høytalerne?

 

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c316bee-_integrert-forsterker_grafitt.htm

 

Har hatt CV Classic 12 å 15'' før i tiden, men den tiden med bare masse bråkete musikk er forbi..

 

Dette skal inn her sammen med en 40'' Samsung TV i tv stua..

 

IMAG0033_zpsbd885843.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller gått opp til Dali Zensor eventuelt Dali Concept og en Onkyo forsterker. Etter hva jeg har hørt er også Jamo et godt merke på høyttalere. Har ikke hørt de selv på lenge så kan ikke si noe om hvilken lydkarakteristikk de har. Eneste problemet er at Jamo er ganske tungdrevne så de trenger en del forsterker for å yte maksimalt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke. Om du har hifiklubben i nærheten kan du jo høre om du får prøvelytte den komboen. Jo sterkere forsterker jo bedre lyd pga bedre kontroll over strømmen. Nad sine forsterkere er ganske kraftige etter min erfaring og hva jeg har hørt fra andre, men de er ganske kald i lydbildet, så det er noe du burde tenke på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Han fant ut dette ved å måle med en DB måler.

Grunnen er jo at når små høyttalere får så mye effekt som en CV CXA 10 kan gi så blir det rett og slett for mye til dem.

Elementet vandrer som en gal, men produserer lite bass, og coilen blir også veldig fort varm.

Men nok om den saken.

 

Men uansett, en NAD C326 er mere enn nok for VE 8 ;)

Endret av MhMh
Lenke til kommentar

Dette virker fullstendig ulogisk..

 

At en kraftig forsterker skal produsere mindre bass enn en svakere forsterker er intet mindre enn sensasjonelt - og må skyldes en feil et sted.

 

Jobben en effektforsterker har er å kontrollere elementet.

 

Det må enten ha vært andre endringer i bildet, høyttalerne sto ikke på samme sted, en eller annen feilkobling, eller så registreres forvrenging høyere på dB-måleren. Jeg regner med at dere brukte sinustoner eller noe som kunne kontrolleres og ikke musikk, men fremdeles er dette helt unaturlig.

 

Mer kraft kan ikke gi mindre lyd..

 

(At du sier at elementet blafret som en gal er bare enda en ting som ikke henger på greip i resonnementet ditt..)

Endret av tore_v1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja vet at det er rart, men vi grubler i ettertid om han ikke koblet + og - feil :p

Men ja det er rart, høyere dempningsfaktor på CXA 10'en og så det er veldig rart.

NAD'en ga nok et forvrengt signal så kan være at DB måleren målte anerledes på grunn av det?

Men det med at elementet blafret var vel at vi spilte litt lavere sinustoner og vi fyrte inn mere effekt med CXA 10 så det gikk ganske så godt for seg for den stakkars lille VE 8 :p

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

hei :) jeg har Nad-316BEE og Cerwin-Vega VE-8F :) dette gir deg ett godt bass trøkk og godt lydtrykk :) jeg er sykt fornøyd med dette og vil anbefale dette for de som vil ha god bass og mye lyd i ett mindre rom :) nå så har dessverre VE-8F gått ut av markedet men så har den nye SL-8 kommet, den er lik størrelse men har fått softdome å blitt forandret i utseende :) SL- 8 har 200 watt på en høytaler så den spiller nok like bra hvis ikke bedre enn VE-8F :) dra til nærmeste hifiklubb å hør på dem :) anbefales :) tar i mot spørsmål og svar :)

Endret av cerwinvegaboy899
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...