Gå til innhold

Spille-PC til 12-13k (hjelp til valg av komponenter)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal bygge en PC som skal brukes primært til spilling, har denne gangen bestemt meg for å gå for Intel + Nvidia (har AMD + ATI fra før). Jeg har forsøkt å sette meg litt inn i hva som er anbefalt gjennom bl.a. HW.no og har satt opp en liste, men jeg kunne trenge noen tips og råd da jeg har veldig liten erfaring anngåendes minnefrekvenser på RAM, valg av hovedkort osv.

 

Jeg spiller for øyeblikket kun på en monitor, men kommer kanskje til å supplere med en ekstra senere (men det blir neppe dual screen under spilling).

 

Liste

 

Mine antagelser for listen:

 

- i5 er et bedre valg enn i7 da jeg skal primært spille.

- GTX670 gir mye for pengene og Gigabyte er bra mtp støy og varme.

- 1866MHz på RAM er plenty bra nok? Trenger nok ikke 16Gb men hender jeg redigerer noe video.

 

Jeg trenger i tillegg dette, så flott om dere har anbefalinger:

 

- 1 standard harddisk, f.eks 2 TB.

- Prosessorkjøler som passer til kabinettet (Fractal Design R4).

- Noen gode og stillegående 140 mm vifter.

- Viftekontroller til viftene nevnt ovenfor?

 

Litt mer info anngåendes kjøling:

 

Jeg ønsker å plassere kabinettet inne i et skap hvor det kommer til å være relativt lukket. Jeg skal bruke en hullsag og sage så mange luftekanaler jeg makter i bunnen (ca. 10 cm ned til gulvet) og bakplaten på skapet for å skape best mulig luftgjennomstrømning for datamaskinen. Jeg har veldig liten erfaring med kjøling men jeg håpte noen av dere eksperter kunne anbefale noen gode vifter som ikke bråker for mye. Har aldri brukt en viftekontroller men tenkte det kanskje kunne være nyttig for å justere balansen mellom temperatur og støy til et akseptabelt nivå da jeg ønsker et lavt dB-nivå.

 

R4 kabinettet har en vifteplassering i bunnen og en på siden. Vil det være spesielt gunstig for meg å installere noen vifter disse stedene dersom jeg borer hull i skapveggen/bunnen like ved innsuget for disse viftene?

 

Takker så mye for alle svar :)

 

Ps. Listen er satt opp med komponenter som er på lager hos net-on-net, men fikk ikke til å linke til den skikkelig. Jeg kan handle andre steder, men det er selvsagt en fordel om jeg kan slippe en masse frakt fra forskjellige steder.

Endret av Lubedal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...