Gå til innhold

Spørsmål angående Windows 7 nøkkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lisensnøkkelen fra Windows 7 er på en måte allerede bundet til maskinen/hardwaren den er innstallert på så jeg tipper at du ikke får aktivert den uten å ringe MS noe som er vanlig ved bytte av f.eks hovedkort etc.

Da må man ringe og be de om å låse opp den aktuelle nøkkelen etter å ha forklart hvorfor.

Dette er ihvertfall scenarioet på OEM versjoner av Windows.

 

Fulle versjoner kan man bruke på flere maskiner men da ikke samtidig og hvis man oppgraderer så må man oppgi den gamle nøkkelen og da er man vel låst antar jeg siden man strengt tatt har byttet inn den gamle versjonen sin for å oppgradere til en ny.

Lenke til kommentar

Formelt sett har vidarkri helt rett. Når du oppgraderer til Windows 8 har du erstattet lisensen på maskinen du oppgraderte.

 

Men i praksis så blir ikke Windows 7 produktnøkkelen "deaktivert" på noen måte (man taster den jo aldri inn noe sted under kjøp eller installering av Windows 8). Så det skal fint gå an å gjenbruke denne. Det går mer på samvittighet, spør du meg.

 

Hvis det dog er en produsent-lisens (COEM) som fulgte med en ferdigmaskin, må du nok belage deg på å ringe aktiveringstelefonen for å få aktivert.

Lenke til kommentar

Men i praksis så blir ikke Windows 7 produktnøkkelen "deaktivert" på noen måte (man taster den jo aldri inn noe sted under kjøp eller installering av Windows 8). Så det skal fint gå an å gjenbruke denne. Det går mer på samvittighet, spør du meg.

Selvom man ikke taster den inn noen plass, betyr det ikke at den blir sendt \ sjekket under installasjonen.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...