Gå til innhold

Rekkefølge i RYP programmet


Anbefalte innlegg

Men er det riktig hvis jeg feks klarer å ta 50 kg i knebøy, skal jeg gå ned til 40 kg den første treningsdagen? Jeg syntes det så så rart ut..

 

Det er riktig. Det er fordi du skal rekke å bli sterkere og ikke stagnere med en gang

 

På roing bredt, så står det at jeg skal ta 27.20 kg og neste gang 28.90 kg. Det som er dumt er at jeg har ikke noe apparater som tar nøyaktig denne vekten. Det neste på roingen blir 34 kg, er det et problem? Dette problemet gjelder flere øvelser også, som skråbenk manualer, arnoldpress osv.

 

Du trenger ikke å ha nøyaktig lik vekt. Kalkulatoren til tn.no regner etter prosenter og tar dermed ikke hensyn til hva som er praktisk gjennomførbart. Velg den belastningen som er nærmest. Hvis det er relativt langt unna hva programmet sier, kan du for eksempel legge ei lita vektskive eller vannflaska di oppå vektbrikkene i apparatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig. Det er fordi du skal rekke å bli sterkere og ikke stagnere med en gang

 

 

 

Du trenger ikke å ha nøyaktig lik vekt. Kalkulatoren til tn.no regner etter prosenter og tar dermed ikke hensyn til hva som er praktisk gjennomførbart. Velg den belastningen som er nærmest. Hvis det er relativt langt unna hva programmet sier, kan du for eksempel legge ei lita vektskive eller vannflaska di oppå vektbrikkene i apparatet.

 

Okei, da skal jeg fortsette med det.

I de 2 siste ukene på bicepscurl og skråbenk med manualer, så har jeg ikke noe tyngre manualer enn 10 kg. Skal jeg da bytte manualer med stang på bicepscurl? og benkpress på skråbenk med manualer? For da vet jeg ikke hvor mye jeg burde ta, har som regel aldri funnet ut hvor mye jeg klarer å ta på disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...