Gå til innhold

Ja da ble IBM T40P - Test av værdens råeste bærbar stengt


SimenAndre

Anbefalte innlegg

Først må jeg si at det er fullt forståelig at den tråden var stengt, tok litt av etterhvert. Men alt var egentlig en "test" og jeg skulle avslutte det hele idag uansett (om den ble stengt eller ikke). Så var litt sen.

 

Det startet først med at jeg egentlig var litt uenig i det som annmelderen skrev i testen Inspiron 8600 i en annen tråd. Jeg legger merke til at enkelte folk er utrolig stae og bestemmer meg egentlig til for å gjøre en liten test. Testen var å angripe T40p (dette er en bærbar som er bra og mange liker). Jeg brukte da særlig Inspiron 8600 som mot argument stort sett.

 

Nå vet jeg ikke så mye om T40p men regner med at denne er bærbare er bedre egentlig enn Inspiron 8600. Egentlig så bryr det meg mindre hvilken bærbar som er best, og det er jo slik at man kjøper bærbar til det man trenger en bærbar. Ingen av bærbare er direkte best, alle har noen negative sider.

 

Hvorfor jeg gjorde det jeg gjorde var egentlig mest fordi jeg var spent på hva argumentene deres var, hvordan dere ville reagere når jeg stilte meg så sta som jeg gjorde og var rett og slett litt spent på hvordan dette ville utvikle seg. Først så tenkte jeg bare å komme med noen noen kommentarer, men etterhvert hadde jeg lyst til å dra det enda lengre.

 

Hadde det lyst til å hele tiden dra det lengre helt til igår. Jeg så da tydelige tegn på at folk begynte å bli provoserte for alvor, og hadde det ikke vært for at jeg skulle til dama igår, hadde jeg sagt dette da. Hadde faktisk tenkt å si dette uansett idag, når jeg så utfallet igår.

 

Det jeg fikk ut av denne "testen" var

Jeg må si at folk blir fort agressive og mange av innleggene så sier dere det samme og samme om igjen. Vil da ikke si at folk er så flinke å argumentere for seg. Mange av dere blir også helt blir helt "ville" når noen sier noe dårlig om maskinen, og dette er spesiellt de som har maskinen eller har tenkt å kjøpe maskinen. Nå er det faktisk bevist at en del folk prøver å lure seg selv til at kjøpet de har gjort er bra. Nekter altså å høre annet at den maskinen de har kjøpt eller skal kjøpe er topp. Hører de noe negativt blir det ignorert med en gang. Det var faktisk sånn jeg selv prøvde å være under denne testen for å få maks uttelling.

 

Jeg sier nødvendigvis ikke at de jeg diskuterte med er slik, men at mange er slik. Er imidlertid mye jeg lærte under denne lille "diskusjonen" som dere også skjønner hvis dere leser litt.

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...der=asc&start=0

 

Som dere ser i tråden er det står forskjell på de som klarer å holde seg seriøs, og de som rett og slett blir provosert. De som også blir provosert går ofte til angrep på meg som person og innleggene dems blir mer og mer usakelige. Noen begynner også å si ting de egentlig ikke vet noe om for å prøve å fremheve at de selv har rett. Andre går til angrep på meg som person og sier at jeg er dum og fjortis o.s.v.

 

Nå skal det sies også at jeg med vilje prøvde å provosere litt, men ikke på langt nær så mye som det endte opp med.

 

Mange av dere vil si nå at dette var tåpelig, fjortis tendenser o.s.v, men da må jeg si "Hvor lite tåler dere egentlig da?". Alle må tåle en "spøk" og jeg trodde seriøst dere begynte å skjønne at jeg bare tullet når jeg begynte å ta inn klesplagg o.s.v inn i bildet. Da trodde jeg seriøst dere skjønte at jeg tullet.

 

Så sannheten er at jeg blir meg mindre hvilken maskin som er best av T40p og Inspiron 8600. Uansett er det ingen vinner, de er helt forskjellige maskiner og har sine positive og negative sider ved seg.

 

Håper ingen bærer fortsatt nag. Dette er ikke meninga, men som sagt dere lar dere fort provosere. Jeg kan la meg fort provosere av ting, men ikke av at noen andre på ett forum selv om de ikke oppfører seg.

 

Som sagt "kall det gjerne barnslig og teit, men hvis dere fortsatt er forbannet på meg, da kommer dere stortsett til å være forbannet over alt"

 

Til Sjaban og Equinox, no hard feelings? Dere var de jeg "diskuterte" mest med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror at det her må være noe av det dummeste du har sagt.

 

latterlig utspill. later som om du tester folk og om folk lar seg fort provosere. blir bare dumt.

 

høres ut som en liten unge sier du meg.

 

jeg har ikke t40p, tenkte kanskje på å kjøpe den, men skal ikke det. men jeg vet godt at dette er den beste maskinen som er på markedet. noe du ikke kunne forstå. det eneste minus jeg syns er med den er egentlig ingenting. syns at den er perfekt. spiller ikke så mye spill, så so what om de ikke gjorde det så bra i gaming tester. men som sagt dette er ingen spille maskin, og du kan jo spille spill på maskinen uten at det suger skikkelig. dette er en arbeidsmaskin. og det beviser den ved å vinne resten av de andre testene.

 

så fra min mening så er t40p den beste maskinen som er nå. selv om jeg ikke liker ibm, hater de egentlig. men det er bevis på at den er den beste og det er fakta. er jo best i test overalt og blir anbefalt overalt. er ikke dette et bevis nok så vet ikke jeg.

 

selv er jeg en stor tilhenger av compaq, men vet at de ikke kan måle seg med t40p, men nx 7000 er fortsatt en bra maskin.

 

en annen ting er måten du diskuterte på, som viser at du ikke forstår hva som er sant eller ikke. du har visst blitt lurt selv som du sier. som sier at i8600 er best. best for deg kanskje, men ikke på tester. når du først skal diskutere syns jeg at du burde være saklig holde deg til saken, være voksen nok til å diskutere som voksne ikke som unge som du gjorde.og hvertfall lese hva andre skriver før du sier noe tilbake.

 

vil bare si noe til slutt om dell i8600, har en kamerat som jobber i dell, så jeg spurte ba han ta dette med testen til barbara opp med noen andre i dell, og de syns at det var helt riktig av barbara å gi i8600 bare 6 av 10 poeng.

 

så der har du den.

Lenke til kommentar

Legg merke til at jeg ikke postet i den originale tråden SimenAndre. Allikevel ble jeg provosert og sendte hendstilling til moderator om å piske deg offentlig.

 

Provokasjonen går ikke på hva du argumenterer for, men at du så tydelig BARE er ute etter å provosere. Det kan godt hende at du hadde planlagt dette fra begynnelsen av, det gjør ikke saken bedre. Å bruke forumet til denne slags eksperimenter er ikke hverken modent eller morsomt. Du trenger ikke lese mange innlegg her før du ser at det er nok uforløst tenåringsfrustrasjon løs i utganspunktet. En test for å se om du kan greie å terge noen burde være helt unødvendig. Det eneste du oppnådde var å provosere MANGE, altså ikke bare de som svarte deg, unødvendig.

 

Hva angår din analyse av andres retoriske nivå: du kan ikke vente at andre skal kunne argumentere saklig med kverulanter og folk som konsekvent nekter å forstå saklige argumenter. Du kan heller ikke vente at folk greier å holde seg saklige når du bare er ute etter å trolle. (Du innrømmer jo dette selv...)

 

Skam deg.

 

- Johannes W. Halvorsen / dostojevski

Lenke til kommentar

er enig der med dostojevski. blir bare dumt av deg å si at du gjorde det for moroskyld. for å teste folk. blir jo det samme om fremmede skulle plutselig klå på dama di for å teste deg. latterlig.

 

og det at du nevnte med at du bærte 10 kg bøker hver dag, er jo til å le av. da jeg gikk på vgs så hadde jeg ikke så mye bøker i sekken engang. ennå jeg hadde mye fag med tunge bøker. også har vi noe som heter skap da.

 

du merker fort forskjell på en maskin som veier en halv kilo tyngre.

 

etter alt det du sier så tviler jeg på om du er over vgs nivået. måten du oppfører deg. så barnslig så umodent.

 

skam deg gutt :grumpy:

Lenke til kommentar
T40p er ikke best i test for bærbar pc som kun er til privat bruk og kanskje hovedakelig spilling. Radeon 9000 er rett og slett ikke godt nok sammenlignet med neste generasjon grafikkort for bærbare. Spillere vektlegger naturlig nok denne faktoren svært høyt.

 

altså som sagt t40p er ikke for folk som skal nesten bare drive med spill og sånt. også må du jo huske at denne maskinen kom ut for noen måneder siden. se om du finner en maskin som kom ut i rundt mai som har et bedre skjermkort. du vet jo godt at ting stadig blir bedre i dataverdenen. men som sagt radeon 9000 kortet er fortsatt det beste i markdet nå på laptoper syns jeg. de fleste maskinene har dette. unntatt dell som da har geforce 4 kort. men du kan jo ikke sammenligne en maskin som kom ut i mai med kanskje maskiner og spill som kommer ut om et halvt år. blir for dumt å det forstår vel du også.

 

skal du bare surfe å spille så ser du etter en annen en, for som sagt denne maskinen er rettet mot business folk. har jo sagt selv lengre opp i dette forumet at t40p ikke egner seg så bra til spilling. men denne maskinen er ikke til å bare drive å spille, surfe og litt word eller noe.

 

hvilken vanlige student eller vanlig familie med ikke så mye peil på data, gidder eller har råd til å kjøpe en maskin til 40 lapper uansett.

 

de kjøper det de har råd til og til deres bruk, syns er best til minst mulig penger.

 

T40P er en business maskin, ikke spille maskin. FORSTÅ DET!!!!!!

Lenke til kommentar

Duda: Selvfølgelig mange synes at dette var teit, men som sagt mange ganger, hvor mye tåler du da egentlig. Jeg tror kanskje imidlertid at det er du som kanskje ble mest provosert av min oppførsel. Ser at du har 4 poster og alle de 4 postene har du brukt for å klage på meg(2 her, og 2 i den andre tråden). Med andre ord du ble medlem bare fordi du ville klage på meg.

 

Hvis vi ser på den andre tråden var du kanskje den med de mest useriøse trådene som du går til angrep på meg som person. Jeg referer da til

til simen andre.....  

 

kan du lese i det hele tatt? skjønner kanskje ikke norsk? hvis du hadde lest godt etter på det sjaban skrev, så ser du tydelig at han sier at den t40 maskinen som blr testet her bare er på 1,5 centrino,  

mens dell i8600 er på 1,7 centrino. etter min mening så skal det være et stort gap på disse to. men altså det er det ikke, selv om dell har 256 mer ram også. og hvis jeg ser riktig på dell sin side så er pris forskjellen der på en 1,5 og en 1,7 ganske mye. må betale rundt 2200 kroner mer for en 1,7.  

jeg mener da at den burde ha slått en ibm maskin med bare 1,5 og 256 ram mye mer enn det den gjør. legger du da på 1,6 centrino, 512 ram, 60 gig 7200 rpm, så slår ibm t40p i8600 ganske greit.  

 

forstår du nå simenandre?????? eller skal du kanskje ha det inn med teskje????  

 

og forstå at den maskinen som ble testet her bare var 1,5 centrino , hadde bare 256 ram og dårlig harddisk. mens i8600 var 1,7 centrino, 512 ram, bedre harddisk enn den som var på t40 testen. og når i8600 såvidt klarer å slå en maskin med så "dårlige" specs, så er ikke det så sinnsykt bra. for hadde det vært toppmodellen så hadde jo t40p knust i8600 som bare det.

 

Hvis du leser selv på dine poster så ser du at som The Jackal så fint sa til en annen, med slike poster så skyter du deg selv i beinet.

 

når du først skal diskutere syns jeg at du burde være saklig holde deg til saken, være voksen nok til å diskutere som voksne ikke som unge som du gjorde

 

Vanligvis så diskuterer jeg skikkelig, men som sagt jeg gikk inn for å være sta og useriøs. Dette er imidlertid den eneste gangen jeg har gjort noe slikt, ihvertfall her på forumet. Skjønner at hvis dette er noe som gjentar seg så er det en plage, men en gang bør du vel tåle?

 

Duda: Det virker ut som du fortsatt er provosert, men håper vi er ferdige med dette nå.

 

Så over til dostojevski

 

Du ser med førsteinntrykket innlegget at dette er ett mye mer seriøst innlegg derfor tar jeg dette med engang mer seriøst.

 

Du har rett i noe av det du sier, men må si meg uenig i noe. Hvorvidt denne "testen" som jeg kaller det var nødvendig kan diskuteres, og de fleste synes nok ikke det, særlig ikke dere som virkelig ble provoserte. Dette var egentlig ikke planlagt fra begynnelsen av noe du hadde forstått hvis du leste innlegget mitt. Jeg var først uenig med annmelderen om testen av Inspiron 8600 og laget ett innlegg hvor jeg skrev at jeg ikke skjønte dette. Etter litt tid bare falt det meg inn å se hvordan folk reagerer hvis jeg gjorde det som jeg nå har gjort.

 

Å bruke forumet til denne slags eksperimenter er ikke hverken modent eller morsomt. Du trenger ikke lese mange innlegg her før du ser at det er nok uforløst tenåringsfrustrasjon løs i utganspunktet.

Trenger man å være moden alltid da? Dette forumet er på langt nær ikke noe "voksent" forum, nesten som ett slags lekeforum for barn. Det skal selvfølgelig sies da at slik blir det når det er så stort forum som det er. Det er på en annen side veldig mye bra som foregår her også, og det er mange skikkelige og flinke mennesker som hjelper andre o.s.v. Dette er da min mening.

 

Min mening er også at en slik test ikke har bare negative sider ved seg. For håpenligvis er det noen som ser tilbake til innleggene som de og andre har skrevet og ser hvor teit dette egentlig er. Ser hvor teit en slik diskusjon er og kanskje lærer noe av det.

 

Du ser altså bare negative ting i det jeg har gjort, men jeg tror noen (sikkert ikke mange) har sett hvor teit dette egentlig er og kanskje lært litt. Folk ser hvor lite som skal til før det blir til slik som det ble.

 

Så jeg synes ikke dette bare medførte seg negative ting.

 

Og over til Chessguy

 

Jeg tror ikke det er så lurt å fortsette denne diskusjonen. Mange folk har kanskje litt kort lunte nå.

 

For å svare deg kort igjen Duda

 

blir jo det samme om fremmede skulle plutselig klå på dama di for å teste deg. latterlig.

 

etter alt det du sier så tviler jeg på om du er over vgs nivået. måten du oppfører deg. så barnslig så umodent.

 

Du kommer fortsatt med veldig useriøse og tåpelige innlegg. Jeg svarer deg når du kommer med litt mer fornuftig tråd. Men som jeg har sagt, ta det litt med ro.

 

Jeg kan svare på denne

 

og det at du nevnte med at du bærte 10 kg bøker hver dag, er jo til å le av. da jeg gikk på vgs så hadde jeg ikke så mye bøker i sekken engang. ennå jeg hadde mye fag med tunge bøker. også har vi noe som heter skap da.

 

Som jeg har sagt mange ganger, jeg drev og tullet og overdrev mye. Jeg løy også når jeg sa at jeg hadde snakket med IT læreren min og han var helt enig med meg. Ventet faktisk på å få masse pepper på det. Jeg sa så mye rart og gjorde så mye rart at det var rart folk ikke skjønte at dette var tull.

Lenke til kommentar

Duda: Håper vi er ferdig med I8600 vs T40p. Som sagt min mening er ikke det som jeg skrev i den andre tråden. Som jeg skrev her, så er jo de maskinene så forskjellig at de ikke kan sammenlignes.

 

Her i tråden kan du klage på at det jeg gjorde var galt o.s.v, men det er INGEN fortsettelse av tråden som ble stengt.

 

Dette er jeg ferdig med.

Lenke til kommentar

Duda sier dette:

T40P er en business maskin, ikke spille maskin. FORSTÅ DET!!!!!!

 

Jeg vet utmerket godt at T40p er den beste Businessmaskinen. Samtidig er det relevant å sammenligne T40p og eks. Dell 8600, da dette er IBM sin seneste modell. For å vurdere hvilken man skal kjøpe nå så må man sammenligne de seneste modellene fra de ulike modellene. For øvrig er det bare juks fra IBM sin side å ha en veiledende pris på over 40 tusen. Studenter får denne maskinen til 22.000 via www.datateam.no. Bedrifter også. I bedriften jeg jobber i så går den faktisk for kr. 10.600 per stk. Med andre ord er den i utgangspunktet overpriset til 40.000 selv om jeg er HELT enig i at den er veldig bra. Konklusjon: IBM har den beste Business pcen, mens Dell har den beste multimedia bærbare.

Lenke til kommentar

for det første jeg ble ikke provosert. blir bare oppgitt av sånne som deg.

 

syns det jeg sier om deg ikker seriøs og tåpelig. for jeg vet at det er andre som deler min mening. nemlig at du er barnslig og oppførere deg veldig umodent.

 

og til chessguy....

 

så du sier at bedriften din kan få en t40p for bare 10000. hvilken bedrift er det du jobber for da? skal personlig ringe å spørre om dere faktisk får den for så billig, for det tviler jeg veldig sterkt på. skal ringe ibm support også.

 

syns heller ikke at dell har den beste multimedia bærbaren. det er flere maskiner som er bedre. som fs amilo og andre compaq maskiner. eneste som er bra med dell i8600 er at den har 128 mb skjermkort. det er det eneste, resten er ikke så bra.

 

grunnen til at jeg gikk til "angrep" på deg simenandre er at du ikke gadd å lese det andre skrev til deg, men fortsatte å si det som var helt feil. syns heller ikke at dette er et mye mer seriøst innlegg enn det andre.

 

dette forumet er til for å diskutere seriøse ting, ikke drive narr og gjøn som du drev med. er ikke mange som har kortlunte. nå er det du som er frekk igjen. du prøver å provosere folk nok engang. er det godt for deg kanskje? gjør kanskje ikke annet?

 

vet ikke om du klarte å lese det jeg skrev istad, nemlig at folk på dell var enig i at i8600 ikke burde ha fått noe mer enn 6 av 10. prøv å les da!

Lenke til kommentar

[quote name="

 

dette forumet er til for å diskutere seriøse ting' date=' ikke drive narr og gjøn som du drev med. er ikke mange som har kortlunte. nå er det du som er frekk igjen. du prøver å provosere folk nok engang. er det godt for deg kanskje? gjør kanskje ikke annet?

[/quote]

 

Helt enig i dette, simenandre har nok akkurat kommet i trassalderen :lol:

Lenke til kommentar
syns det jeg sier om deg ikker seriøs og tåpelig. for jeg vet at det er andre som deler min mening. nemlig at du er barnslig og oppførere deg veldig umodent.

 

Se hvordan dostojevski og en del andre skriver. De får fram sin mening ved å være seriøs. Synes du ikke er teit, useriøst og tåpelig hvis jeg skal begynne å si "Jeg synes du er enorm grinerunge som tåler ingenting, du er ett typisk eksempel på en unge som begynner å sutre med en gang det skjer noe som du ikke liker."

 

Sånne ting kan vi spare oss for. Hvis du synes jeg er barnslig og oppfører meg veldig umodent så kan du si det, bare få det frem på en mer voksen måte. Hvis jeg er umoden, bør vel du gå fram som ett godt eksempel på hvordan jeg skal oppføre meg? :)

 

Og det med at det er mange som deler din mening er ihvertfall noe du kan spare deg for. Det du sier er "Jeg synes du er barnslig og jeg kjenner til mange andre som støtter meg i det". For å si det slik, bare å kunne si noe slikt, sier at du også da er barnslig og umoden.

 

Dessuten må du tenke deg en gang til hvis du tror at det du sier går inn på meg. Du kan like godt spare deg angrepene for bryr meg niks.

Lenke til kommentar
Jeg har lest hele "t40p-test"-tråden, og etter mitt syn går det tydelig frem at det ikke var duda som tilhørte den useriøse parten. Enkelte personer er svært flinke til å la sine egne argumenter falle tilbake på seg selv...

 

Du skjønner ikke helt, hvis du leser denne tråden engang til så kanskje du skjønner. Jeg gjorde med VILJE for å lage slike innlegg for å se hvordan andre folk reagerer og se hvor lett andre blir provoserte. For å få maks effekt må man selv bruke elendig argumentasjon og eksempler. Jeg brukte jo klær, skolebøker, lærer og å virke mest mulig tåpelig og for å provosere litt. Men som sagt jeg trodde seriøst folk ville skjønne at dette var tull.

Lenke til kommentar
dette forumet er til for å diskutere seriøse ting, ikke drive narr og gjøn som du drev med. er ikke mange som har kortlunte. nå er det du som er frekk igjen. du prøver å provosere folk nok engang. er det godt for deg kanskje? gjør kanskje ikke annet?  

 

Helt enig i dette, simenandre har nok akkurat kommet i trassalderen

 

Til duda: Jo det er mange som har kort lunte, inkludert deg som begynner å gå til angrep på personen og joiner her på forumet bare for å si det du sier her.

 

Tråden her var ment som å si hvordan det var, ikke noe fortsettelse på diskusjonen som du prøver å få den til.

 

Jeg er ferdig med dette jeg, spørsmålet er det om du er? For akkurat nå er det du som fortsetter med "Du er så barnslig, umoden, dum og det er mange andre som synes det også". Du synes jeg er det, fint er vi ferdig da?

 

Men duda: Slik sier vi det, jeg liker ikke deg og du liker ikke meg, så er vi ferdig.

 

Helt enig i dette, simenandre har nok akkurat kommet i trassalderen

Enda ett seriøst innlegg. :p

Lenke til kommentar

I 1996 lagde Peter Jackson(Ringenes Herre) filmen "Forgotten Silver". Sjelden har en film gjort en hel nasjon(New Zealand) så forbannet som da.

 

Filmen er av sjanger en mocumentary, dvs en tulledokumentar, som fra begynnelsen av virker å være seriøs, men etterhvert serverer mer og mer usakligheter. Etterhvert begynner flere og flere å skjønne spøken og kan lene seg tilbake og flire for seg selv. Usedvanlig mange skjønner ikke at det er tull, selv om filmskaperen kjører på med totalt usaklige ting. En stor del av New Zealands befolkning gikk rett på limpinnen. Bla. en professor som dagen etter holdt en forelesning om filmens hovedperson(selv om han aldri hadde eksistert) og nasjonalmuseet ryddet plass til denne helten. Peter Jackson måtte gå ut i pressen og dementere filmen, fordi for mange ble lurt. Da ble det bråk!!!

 

Jeg sier ikke at du, SimenAndre, med ditt "forsøk" driver med forskning eller noe i den dur, men at de mekanismene som du satte igang minner om det man kan oppnå med sjangeren mocumentary. Folk kan bli mektig provosert!

 

Det er selvfølgelig velsignet herlig å provosere/lure andre, men kanskje ikke så veldig sympatisk gjort, med tanke på vanlig skikk og bruk. På den andre side er dette et diskusjonsforum. Dette innebærer at det både kan diskuteres på sak og for diskusjonens skyld.

 

Nettopp derfor kan vel "forsøket" ditt forsvares. Dette er et sted der man skal diskutere. Dette innebærer at man til tider er uenig. Når man da begynner å gå på person, tyder dette på at man er tom for gode argumenter - eller ikke skjønner at noen leker med en.

 

Det er ikke værre enn å gå i Mac-forumet og si at G5 ligner på en luftfukter - så får man kvelden til å gå! :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...