Gå til innhold

sette opp pc som en mediaenhet


Anbefalte innlegg

Postet dette under "nettverk", men ettersom det ikke var noe svar der så prøver jeg her :)

 

"Hei,

Har kjøpt meg en bluerayspiller. Denne har har jeg koblet til routeren med kabel. Jeg får da muligheten til å "se" inn i pc(trådløs på samme nettverk) å feks spille av videoer, bilder, musikk etc.

 

Men den "ser" ikke konas pc(Windows 8). Hvordan legge denne maskinen til slik at blueray spilleren klarer å koble seg opp mot pc og også slik at den blir synlig som en mediaenhet for andre pcer på samme nettverk? Har vært inne å rotet i "nettverk-og delingsenter" i hele kveld uten å få det til.

 

Noen som kan hjelpe å gjøre slik at den andre pc også kan deles med resten av nettverket?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar!

 

Nå har jeg fått satt opp så den deler netteverk, slik at jeg nå kan se inn i konas delte mapper. Men Pc kommer ikke opp som alternativ på bluerayspillerern, der de andre pcene blir kalt tilkoblingsserver. Dette er en Sony BDP-S790.

 

Hva tror dere kan være årsak?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Prøv å slå av brannmuren på Win8 maskinen for en liten stund..

Den skal jp være satt til å være i et hjemmenettverk...

 

Står på hjemmesidene deres dette.

USB Sharing

ReadySHARE® Cloud‡—Access and share files on an attached USB hard drive anywhere you have an Internet connection

ReadySHARE® Printer—Wirelessly print from your Mac® Computer or PC to a connected USB printer

ReadySHARE® USB—Wirelessly share a USB hard drive with Mac Computers and PCs

DLNA—Stream media to DLNA® HDTVs, Blu-ray players and game consoles

Time Machine® Compatible—Automatic Mac backup to connected USB hard drive, wirelessly

Extend TiVo® storage—Stream TiVo video recordings from a USB drive connected to the router serving as extra storage for your TiVo recordings

 

Står jo ike at den støtter å dele blu-ray direkte. Anyway må du ha program for å spille av blu-ray da det ikke er støtte for blu-ray i Win7 eller Win8...

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Kim, du fokuserer på feile ting. Alt fungerer bortsett fra den ene pc-en. Da er det åpenbart at problemet ligger der.

 

Jeg vil tro at problemet ligger i instillingene for deling av innhold over nettverk. Muligens så er det passordbeskyttet på den ene maskinen? Jeg har desverre ikke tilganc til en pc og kan derfor ikke finne frem instillinger som kan forsøkes.

Lenke til kommentar

Kjære KimKarne: Trådstarter prøver ikke å spille av Blu-ray på en Windows 8 maskin, men prøver å få streamet innholdet fra en Windows 8 maskin til sin (frittstående) BD-spiller. Som han har skrevet flere ganger, så fungerer det fra hans andre maskiner (som kjører Windows 7).

 

Jeg har NAS til dette formålet, så jeg har ingen flere tips eller forslag dessverre.

 

Kan Windows 7 maskinene se innholdet som Windows 8 maskinen deler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...