Gå til innhold

Energi drink! Aldersgrense?


Anbefalte innlegg

God kveld! Nå har det gått 2 mnd og sønnen min driver stadig og drikker disse energi drinkene. Jeg har hørt at det er noen aldersgrense på disse drinkene, men selv vet jeg ikke så mye om dem. Sønnen min er 12 år gammel og drikker stort sett 1 hver dag! Er det noen som har erfaring med disse eller vet litt om det? Håper på svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge har man anbefalt aldersgrense på 14år. I Sverige for eksempel er matbutikkene like strenge som på alkohol, bare at aldersgrensa ikke er det samme overalt. Noen har 15 og noen har 18år, får jo uansett kjøpt det noen plasser men de tar det mer alvorlig.

 

Hvorfor kan ikke jeg svare på, jeg har drukket utrolig mye energy drink i livet og har ingen problemer med det, annet enn at tennene sikkert går snart :) Har ikke soveproblemer eller aggresjon eller lignende.

 

Man skal drikke veldig mye (snakker 2liter+) pr dag over en vis periode for at det skal bli direkte farlig, litt mindre om det er snakk om liten kropp

Lenke til kommentar

Som den gale, late gutten sa, er det 14-års grense her til lands.

 

Kan ikke du - som guttens far - si at han ikke får lov til å drikke dem? Frem til gutten er myndig har du all rett til å nekte ham å drikke både alkohol og energidrikke. Det blir litt som med Call of Duty. Mange i starten av tenårene(og yngre) spiller det, men ikke faen om mine barn får røre spillet. Når de er 16+, greit nok, men det er ikke noe for et barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke noe direkte farlig med energidrikker med mindre du drikker ett par liter om dagen eller mer,

er f.eks mye mer koffein i kaffe pr. dl.

 

Kaffe: 500 - 600 Mg/L

Energidrikker: 120 - 320 Mg/L

 

Skal sies at det ikke er sunt,

men det er pga. sukkeret,

ikke koffeinen.

 

@konduktans

 

Er helt opp til deg det,

selvom jeg kommer til å kjøre en annen stil,

selv så jeg på Terminator 1 og 2 da jeg var 8 år,

spillte også Duke Nukem 3D,

har ikke tatt noen skade av det,

gjør bokstavelig talt ikke en flue fortred. :wee:

Endret av malmern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som den gale, late gutten sa, er det 14-års grense her til lands.

 

Kan ikke du - som guttens far - si at han ikke får lov til å drikke dem? Frem til gutten er myndig har du all rett til å nekte ham å drikke både alkohol og energidrikke. Det blir litt som med Call of Duty. Mange i starten av tenårene(og yngre) spiller det, men ikke faen om mine barn får røre spillet. Når de er 16+, greit nok, men det er ikke noe for et barn.

 

Da er du rimelig paranoid. En sånn far som gjør at barna senere kommer til å prøve ut ting bare for å holde helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...