Gå til innhold

RAM til AMD FX


wwws78

Anbefalte innlegg

Har lest en plass at AMD FX prosessorene er glade i low latency/hurtig minne.

Noen som vet om dette stemmer?

Ska bygge PC til broderen neste mnd. og ønsker at den skal holde noen år. Med tanke på fremtidige krav, tror dere det har noe for seg og gå for 16GB minne istedet for 8GB? Isåfall, hva er best av 2x8GB og 4x4GB?

PC'n ska brukes til spilling. Har dere noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Leste meg til at kjappere RAM har fint lite og si for ytelsen. 8GB holder nok fint i dag, men jeg lurer fortsatt på om 16GB kan ha noe for seg når jeg tenker på ytelse 3-4 år frem i tid?

 

AMD A-serien er glade i raskt minne for å gi mer guffe til det integrerte skjermkortet. På pcer med dedikerte skjermkort vil det bare være snakk om små marginer i forskjell på minnebrikker over 1333/1600Mhz

Lenke til kommentar

Har lest en plass at AMD FX prosessorene er glade i low latency/hurtig minne.

Noen som vet om dette stemmer?

Ska bygge PC til broderen neste mnd. og ønsker at den skal holde noen år. Med tanke på fremtidige krav, tror dere det har noe for seg og gå for 16GB minne istedet for 8GB? Isåfall, hva er best av 2x8GB og 4x4GB?

PC'n ska brukes til spilling. Har dere noen anbefalinger?

 

Jeg har en FX-8320 med Crucial Ballistix 1600mhz 8-8-8-24 2x4 Gb. Ang ytelse så er det vanskelig å vite nøyaktig, men i Planetside 2 så har jeg gjevnt over bedre fps enn de andre som skriver på forumet. Det kan selvfølgelig skyldes SVÆRT mye annet enn ram hastighet, men det er inntrykket jeg sitter igjen med. Andre med samme cpu og gpu har dårligere fps enn meg.

 

Du trenger ikke mer enn 1600mhz, da begynner då å bli limited av northbridge HT. Her er en artikkel om det. 1600 / 2 * 3 = 2400.

 

Mitt Gigabyte hovedkort kjører 2600 nå som er nok til rundt 1733 mhz, men kan bottlenecke 1800+.

 

Regner med at 8gb holder 3-4 år frem i tid, mulig 12 er safest.

 

4x4 for best ytelse, men det er ikke mye forskjell så kjøp heller 2x8 slik at du kan slenge i mer dersom behovet melder seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...