Gå til innhold

Mus og tastatur funker ikke i Windows. (Bare i BIOS)


Anbefalte innlegg

Det kom en windows update på pcen som tvang meg til å restarte pcen. Da det var gjort, og jeg windows logon kom fram, virket verken musen eller tastaturet. Jeg prøvde å restarte igjen, og gikk inn i BIOS. Der virket alt som normalt, og alle USB-connections var som det skulle være.

 

Nå har jeg rett og slett ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Jeg har søkt litt rundt på nettet, og funnet noen som har lignende problem. De har fått fikset sitt, men det står ikke nøyaktig fremgangsmåte på hva de gjorde for å fikse det.

 

Jeg håper det er noen her som kan hjelpe meg fikse dette, og her er info om hvilket hovedkort, mus og tastatur jeg har.

 

HK- ASUS Maximus V Formula, Socket-1155

Mus - CM Storm Sentinel Adv. II Gaming Mouse

Tastatur - Logitech Gaming Keyboard G110

 

Jeg har bygget pcen selv for ca. 1 måned siden, og alt har funket som det skulle helt til nå. Jeg tviler på at det er noe feil med selve musen og tastaturet, men heller noe med USBport-driverne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Er det kun mus og tastatur som ikke virker, eller virker f.eks minnepinner og lignende?

Kablet eller trådløst?

Må mus ha driver for å fungere?

Ha du forsøkt å koble sammen mus og mottaker igjen om det er trådløst?

Har du sjekket om native (heter det det??) usb støtte er satt på i bios, dvs slik at mus fungerer uten driver?

Har du forsøkt å legge inn musdriver på ny?

 

 

 

Hadde et lignende problem selv en gang, og reinstalelrte os for å fikse det. Hadde kontakt, men markøren spratt veggimellom ukontrollerbar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...