Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stusset litt her jeg så på forsiden, trodde det var artikler om WII, men så stod det plutselig WIN... Hvorfor ikke PC lengre? WIN og WII er lett å forveksle, og det bringer lesbarheten ned etter min mening.

 

Hvis det nå er operativsystemet som skal fremheves, så bør det vel ikke stå WIN/MAC, men WIN/OSX? Alternativt bør dere vurdere å bytte ut WIN med logoen til Windows - for det ble veldig forvirrende nå.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Vi hadde en kort uttalelse om dette på Twitter og Facebook forleden dag:

 

 

Utgangspunktet er et ønske om å være mer presise og ha en mer logisk og moderne database, og går derfor fra PC til Windows i alle plattformangivelser ettersom PC inkluderer Linux, Windows og OSX (ikke Mac som vi først skrev).

 

Det blir stadig mindre Wii og stadig mer Wii U i tiden fremover, så dette med lesbarhet løser seg ganske raskt vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner argumentene for å få vekk ordet "PC" - og man venner seg vel til alt etterhvert sånnsett...

 

Men selv WIN og WIIU er for likt etter min mening, og det er fortsatt ikke helt heldig mtp lesbarhet når man må se over to ganger for å bli sikker hva slags plattform det er.

 

Hva med å skrive "Windows" i stedet for "Win"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...