Gå til innhold

Husker du spillutvikleren Ocean?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg er det rart at så mange klarer å diskutere spilltitler til slike som Ocean. (Uten å måtte ty til internett for å sjekke spill lister) Så kudos til dere!

 

De sterkeste merkenavnene må, etter min mening, være Sierra og Lucas arts/Lucasfilm. Jeg vil tro alle mannlige jevnaldrede med meg kan uten å mukke ramse opp store deler av utgivelsene fra midten av -80 og første halvdel av -90 tallet.

 

Ser frem til neste episode av Retrocrew! Bra jobba!

(Hadde vært moro med en episode om Acclaim ettersom dere disser disse ganske heftig)

Lenke til kommentar

For meg er det rart at så mange klarer å diskutere spilltitler til slike som Ocean. (Uten å måtte ty til internett for å sjekke spill lister) Så kudos til dere!De sterkeste merkenavnene må, etter min mening, være Sierra og Lucas arts/Lucasfilm. Jeg vil tro alle mannlige jevnaldrede med meg kan uten å mukke ramse opp store deler av utgivelsene fra midten av -80 og første halvdel av -90 tallet.Ser frem til neste episode av Retrocrew! Bra jobba!(Hadde vært moro med en episode om Acclaim ettersom dere disser disse ganske heftig)

 

Takk! Jeg kan i alle fall si såpass at dere som liker at vi går i dybden på enkelt-temaer som dette kommer til å DIGGE de to neste episodene! De er noe helt spesielt!

Lenke til kommentar
Var det de som gav ut et bilspill til n64, der man kunne velge alternative veier til målet (asfalt, dirttrack) og helst skulle man velge bil deretter også? Koste meg mye med det spillet!
Såvidt jeg kan se har de kun utgitt 2 N64 spill og ingen av dem er racere :(

 

Gorzun: Ocean ga ut noen få titler til N64. De jeg kjenner til er Mission Impossible, GT64 Racing (siste spillet de ga ut) og Multi-Racing Championship. Det er vel sistnevnte du tenker på? http://www.pennoaks.net/archive64/N64_Reviews/M/Multi-Racing_Championship.htm

Lenke til kommentar

For meg er det rart at så mange klarer å diskutere spilltitler til slike som Ocean. (Uten å måtte ty til internett for å sjekke spill lister) Så kudos til dere!De sterkeste merkenavnene må, etter min mening, være Sierra og Lucas arts/Lucasfilm. Jeg vil tro alle mannlige jevnaldrede med meg kan uten å mukke ramse opp store deler av utgivelsene fra midten av -80 og første halvdel av -90 tallet.Ser frem til neste episode av Retrocrew! Bra jobba!(Hadde vært moro med en episode om Acclaim ettersom dere disser disse ganske heftig)

 

Takk for fine ord. Personlig leser jeg bøker, ser dokumentarer og suger til meg alt annet materiale vedrørende spill, konsoller og utviklingen av den personlige datamaskinen på 70,80 og 90 tallet. I tillegg samler jeg på konsoller og maskiner, men ikke fanatisk. Så nei, jeg blar ikke opp noen hundre tusen for prototypen til Cheetamen 2. :-)

Lenke til kommentar
Var det de som gav ut et bilspill til n64, der man kunne velge alternative veier til målet (asfalt, dirttrack) og helst skulle man velge bil deretter også? Koste meg mye med det spillet!
Såvidt jeg kan se har de kun utgitt 2 N64 spill og ingen av dem er racere :(
Gorzun: Ocean ga ut noen få titler til N64. De jeg kjenner til er Mission Impossible, GT64 Racing (siste spillet de ga ut) og Multi-Racing Championship. Det er vel sistnevnte du tenker på? http://www.pennoaks.net/archive64/N64_Reviews/M/Multi-Racing_Championship.htm

 

Oops, der ble jeg satt på plass gitt :D

Lenke til kommentar

Gorzun: Ocean ga ut noen få titler til N64. De jeg kjenner til er Mission Impossible, GT64 Racing (siste spillet de ga ut) og Multi-Racing Championship. Det er vel sistnevnte du tenker på? http://www.pennoaks....hampionship.htm

 

Jaaa! Den gule terreng bilen og den blå bilen med ocean logo ble så sinnsvakt OP med riktig setup! :p Koste meg meget med det spillet der back in the day. Ser at den anmelderen ikke er så fornøyd. Jeg var nok ikke så kresen på den tiden :p

Lenke til kommentar

"Lost Patrol" var et spill som virket veldig stemningfylt og stilig, men det fremsto jo som helt vanvittig vanskelig. Prøvde det noen ganger men ga opp ganske raskt dessverre. Finnes det faktisk noen som klarte å fullføre dette spillet? Spillet hadde også et nydelig soundtrack som var en av mine favoritter på Amigaen. Her i en flott remix:

http://www.youtube.com/watch?v=6mr4Xvj7BRE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...