Rescue me Skrevet 24. januar 2013 Skrevet 24. januar 2013 Litt usikker på hvordan vi gjør det med nettilkobling til sjøs, men det finner vi ut av når den tid kommer tipper jeg. Finnes satellite internet, wikipedia artikkel: http://en.wikipedia.org/wiki/Satellite_Internet_access
Fibonacci Skrevet 24. januar 2013 Skrevet 24. januar 2013 Skal du basere arbeidet på sateliltt-internett til sjøs tror jeg du bør ha en ganske bra inntekt for å forsvare kostnadene. Det koster flesk!
Rescue me Skrevet 24. januar 2013 Skrevet 24. januar 2013 Skal du basere arbeidet på sateliltt-internett til sjøs tror jeg du bør ha en ganske bra inntekt for å forsvare kostnadene. Det koster flesk! Selve utstyret er vel ikke så dyrt (sto 300 dollar i Wikipedia artikkelen)? Hva koster dataoverføringen?
Fibonacci Skrevet 24. januar 2013 Skrevet 24. januar 2013 (endret) De som bruker en del data til sjøs har gjerne Fleet Broadband fra Inmarsat.. Standard Allowance BGAN abonnement (Inkluderer 2,5 MB per mnd).Månedskostnad: 55 USD Pris per MB: 6 USD Pris per minutt tale (Fasttelefon): 0,93 USD Pris per minutt tale (Mobil): 1,10 USD Edit: Det finnes sikkert rimeligere løsninger, men da helst til proffmarkedet. Og igjen, dette koster flesk. Endret 24. januar 2013 av Fibonacci
Malmern Skrevet 24. januar 2013 Skrevet 24. januar 2013 Skal du basere arbeidet på sateliltt-internett til sjøs tror jeg du bør ha en ganske bra inntekt for å forsvare kostnadene. Det koster flesk! Tenkte mest på å ha en reiseblogg, men det blir uaktuellt med de prisene, får heller har oppdateringer når vi er i land. Han skal heller ikke jobbe til sjøs, jobbinga foregår i Norge.
Euklid Skrevet 24. januar 2013 Skrevet 24. januar 2013 Moderat nettbruk av denne typen er overkommelig for de fleste, bare å kjøpe en satelittelefon og poste til bloggen gjennom plain text-epost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå