Gå til innhold

Omtale av Live for Speed (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk omtale, er så å si helt enig med deg i nesten alt. Meg og en kamerat har spilt dette spillet ganske lenge, skaffa det to dager etter nettutgivelsen på gamershell.com. Spillet er utrolig gøy i multiplayer(helst nett) og varierer ganske så mye siden motstanderene er mennesker. Er utfordrende og meget realistisk så og si. Takk for omtalen, håper på enda flere norske gamere nå :D

Lenke til kommentar

Lastet ned demoen... og har en kommentar.. Dette var gøy.

Har spillt en del GT3, F1c 99-02 og Toca Racedriver, men aldri har jeg kjørt så sakte og hatt det så gøy. Kjørefølelsen var bra og det var gøy å kjøre med manuell giring (og jeg kan innrømme det.. jeg suger som sjåfør, både IRL og virtuelt.) Eneste minuset var konfigurering av ratt og pedaler.. som etter min mening var under pari. Dette skal jeg vurdere å kjøpe.

Lenke til kommentar

Ho, begynner å bli moro når man lærer seg å manøvrere litt bedre.

 

Men kan ikke noe om bilfysikk utover det som "kjennes" logisk, noen som har linker til sider med guider eller tips angående dette? Mener å huske det er noe lignende i instruksjonsheftet til Colin McRae for eksempel. Jeg tenker på ting som bremsing og håndbrekksvinging og vektfordeling på bilen og og slenging og låsing av hjul.

Lenke til kommentar

Men kan ikke noe om bilfysikk utover det som "kjennes" logisk, noen som har linker til sider med guider eller tips angående dette? Mener å huske det er noe lignende i instruksjonsheftet til Colin McRae for eksempel. Jeg tenker på ting som bremsing og håndbrekksvinging og vektfordeling på bilen og unngå at bremser låser seg.

 

Du kan plukke opp en del lurt på det offisielle forumet: http://forum.racesimcentral.com/forumdispl...?s=&forumid=205

 

Vet ikke hva du styrer med, men ratt/pedaler er absolutt å anbefale. Da er det lettere å unngå å låse opp hjul o.l.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor d ikke går ann å bruke pedaler på spillet ? (LFS)

Rattet funker fint, men pedalen funker ikke..

Har Logitech Momo Racing Force Feedback Wheel

 

Det går, jeg har MOMO Racing her, fungerer utmerket. Nede til venstre på konfigurasjonsmenyen står det en oversikt over de forskjellige aksene. Trykk på gassen, og se hvilken akse som beveger seg. Gå til gass i menyen og velg tilsvarende akse. Gjør det samme med brems. Litt teit forklart kanskje, men jeg tror du skjønner det når du prøver. :)

Lenke til kommentar

Hm.. Har et microsoft sidewinder ratt her... Har ikke ratt selv enda så jeg lånte dette med en venn og jeg kjører nå LFS men, er det bare med meg det er sånn at når jeg skal svinge i en sving så går det så og si ikke? Prøver og sleppe gassen og bremse osv men det vil ikke svinge, går sikkert viss jeg går HELT ned i fart, men går det ikke and og ta den litt i fart da?

 

mvh Anders

Lenke til kommentar
Hm.. Har et microsoft sidewinder ratt her... Har ikke ratt selv enda så jeg lånte dette med en venn og jeg kjører nå LFS men, er det bare med meg det er sånn at når jeg skal svinge i en sving så går det så og si ikke? Prøver og sleppe gassen og bremse osv men det vil ikke svinge, går sikkert viss jeg går HELT ned i fart, men går det ikke and og ta den litt i fart da?

 

mvh Anders

 

Det er ganske realistisk når det gjelder slikt. Har mye å si hvilken bil du kjører og hvordan den er satt opp, men som i virkeligheten må man bremse ned _før_ svingen. Understyrer bilen (bilen går rett frem når du prøver å svinge) så er det sikkert fordi du bremser for lite. Har du høy fart kan det ofte være riktig å bremse ca. ved "100-skiltet" (avhenger selvsagt av masse). Du får prøve deg frem. Spiller du online kan det være lurt å legge merke til hvordan andre kjører.

Lenke til kommentar

Ja vet det er VELDIG realistisk.. Men jeg fikk ikke til og forklare hvorfor når kompisene mine spørte meg.. Så der dreit jeg, men neste gang kan jeg si at det er så realistisk at den understyrer;O

 

Men jeg tror jeg skal kjøpe meg egne ratt og pedaler snart, men jeg har så sinnsykt lyst på sånn skikkelig gir og clutch, men det er bare noen i usa som selger! arg

 

Mvh Anders

Lenke til kommentar
jeg lurte på om noen der ute er interessert i å starte et "racing team". At vi er en liten gjeng med et felles navn + vårt vanlige navn. Hvis noen er gode med webdesign kunne vi laget en side og greier. Jeg har ikke peil på sånt men. Er det noen som tenker det samme som meg?

 

Jeg har vurdert å spørre om det samme her på forumet, så kanskje det! :) Webdesign er heller ikke min sterke side. Jeg er primært interessert i Live for Speed og F1 Challenge 99-02, hadde vært artig å kjøre skikkelige serier sammen med en gjeng.

Lenke til kommentar

Daggy & Aasgaard

 

Jeg satt akuratt og tenkte på det samme, kan med grafikk osv så jeg kan lage en side...

Så jeg er IVERTFALL med.. Er snart ferdig og laste ned LFS.. (isdn(Men di sier jo at det går ann og spille på isdn ivertfall da)) Så da kjøper jeg det.

 

/me er med ivertfall..

Har begynt og få det til og nå, knuser alle på newbie da så :) Så nå beveger jeg meg litt lenger opp..

 

mvh ANders

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...