Gå til innhold

Norges beste metal band?

Fingolfin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer litt an på hva man deffinerer som Metal.

Men hvis man tar allmen musikkgenere som basis, så er nokk Dimmu Borgir min favoritt.

Dog, så er det mye jeg ikke har hørt av norske metal band jeg ikke har hørt.

Dimmu Borgir er jo definitivt metal, det er om der er black metal eller ikke som kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Dimmu Borgir er best

spesielt nr 4 - vredesbyrd den er bare best :yes::yes::yes:

REIS DEG OPP OG FLAKS MED VINGENE

Reis deg opp og flaks med vingene? Det høres ut som en sang som Gry Jannicke Jarlum kunne sunget, ikke Dimmu Borgir! Latterlig! Her er teksten til sangen:

4. Vredesbyrd

Reis deg opp

La oss bestride

Den tanke fra vår lend

Og dyrk

På en forbannet jord

En smertens ætt

For så og tynge

De barmhjertiges skjød

Som har tiltro til

Den sjelløses brød

For den tro du besitter

Er intet annet enn avsmak og hovmod

Og din nøden etter viten

Er en overflod av hån og skjend

Smerten i mitt hjerte er ikke tørste

Etter himmelsk legeme

Ei er det sviktende søken etter englemakt

Det er ilden og den brenner

Det er bare det at du

Skjemmer for den

Ta del i skyldens skygge

Behag din sjel med syndens under

For hvor er vel du

Når lampen slukkes

Men døden kommer ei

Med vårt bud

Gjenklang fra den prektiges arv

Vil innfri det endelige forderv

Bring dom over andre enn ditt eget hode

Der du gjemmer din skam i lovsang

Så skal du få smake frukten

Av din egen bortgang

Som en flokk av helveds opphav

Og forvaltere av foraktens sønn

Parerer vi deres list med avskyens prakt

Med beviset på vår tunge byrde

Ligger deres sinn i åndenød

Skamfert tilbake uten makt

Lenke til kommentar

Gikk i samme klasse som mannen bak Windir for mange år siden så jeg støtter den som best :wink: men det finnes en metallgruppe fra Trondheim jeg liker også. Bloodthorn heter den -> "The embodied core of darkness" svinger jo!

- Burzum , "Det som en gang var" svinger jo og "Stemmen fra taarnet"

- Storm har mye bra, oppi fjellet osv...

- Isengaard m.fl...

Men jeg har egentlig mer "metall" øre for musikk som King Diamond o.l. :woot:

Lenke til kommentar
Gikk i samme klasse som mannen bak Windir for mange år siden så jeg støtter den som best  :wink: men det finnes en metallgruppe fra Trondheim jeg liker også. Bloodthorn heter den -> "The embodied core of darkness" svinger jo!

Stort! Du har faktisk gått i samme klasse med Hvalfar! Enormt. :) Jeg er innehaver av alle Windirs album, favoritten er "1184". Har noen Bloodthorn-sanger i mp3-format, favoritten må vel bli "The Brighter The Light, The Darker The Shadow". 11 minutter med episk black metal er ikke å forakte :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Egentlig er ikke Dimmu Borgir Black metal. Det er heller Symfonisk/melodisk metal med screamvocals. BM er Darkthrone, Mayhem, Immortal osv, altså de banda som ikke bruker synth. Et godt eksempel på Death Metal er Arch Enemy. Og The Kovenant er ikke BM eller DM, de kaller seg selv for "Progressive Space Metal". De første platene (In Times Before Light og Nexus Polaris er BM da). De er vel egentlig ikke så veldig progressive, men Space Metal skal de få.

DCA er alt for kommers, men det er en bra plate. En "true" fan følger med i både oppturer og nedturer. Likte Spiritual Black Dimensions best, men Death Cult Armageddon duger da den også. Liker ikke at Progenies er på Svisj :evil:

Lenke til kommentar

Stort! Du har faktisk gått i samme klasse med Hvalfar! Enormt. :) Jeg er innehaver av alle Windirs album, favoritten er "1184". Har noen Bloodthorn-sanger i mp3-format, favoritten må vel bli "The Brighter The Light, The Darker The Shadow". 11 minutter med episk black metal er ikke å forakte :D

Ermm.. Valfar. :grumpy::roll:

Btw: Storm e ganske bra.. Wongraven fra satyricon og Fenriz fra darkthrone, remake av folkemusikk, jækla tøft :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...