Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chevrolet starcraft omregistrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

lurer litt på hva som må til for at en chevrolet starcraft g30 1990 modell skal kunne registreres som personbil, og ikke lett lastebil, eventuelt hvor mye det koster osv.

Vet ikke hva vekten er på bilen nå, fordi den ikke er kjøpt enda, men den er da som sagt registrert som lett lastebil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten høre med biltilsynet her, for jeg tror de har fjernet muligheten for dette.

Før hadde man dog muligheten til å fjerne litt kilo på bilen for å få den ned til personbilvekt.

Skrevet

Vi hadde en slik før i tiden, den var registrert som personbil. Tror den veier rundt 3500kg. Aner ikke hvordan regelverket er på sånt den dag idag.

Skrevet

Du må ha dokumentasjon på ombygging, som ikke kan skaffes lenger. Før var det vanlig å fjerne et blad fra bladfjærene bak for å få lavere lastekapasitet, og dermed tillatt totalvekt under 3500 kg.

Jeg har hørt at det er bare dokumentasjon fra GM som Statens vegvesen godtar.

Skrevet

vas. jeg nedklassa min chevrolet suburban 1990 for knapt 2 år siden uten noen form for ombygging. gjorde ingenting med bilen. betalte 1200 for papirene og 1200 for godkjenning hos biltilsynet for nedklassing.

Skrevet

Uten og kunne si noen ting med 100% sikkerhet, men en G30 med 8 hjulbolter veier over 3.500t og er ikke mulig og få på B uten ombygging. Løsningen på dette problemet var å starte å produsere G20.

Skrevet

snakker du om egenvekt eller totalvekt? om den er over 3500 i totalvekt da blir det en annen sak. men så lenge totalvekten er over 3500 kg og egenvekten er under 3500 kg er det ikke noe problem

Skrevet (endret)

tilstrekkelig nyttelast (75kg pr person) kreves for omreg til personbil

Uhm, så i teorien om bilen er registrert for 7 pers og vi fjerner/gjør det utilgjengelig for 7 pers, slik at det kan være 6 pers topp så kan bilen nedklasses, om den ikke er mer enn 75kg over maksvekt, slik at den går under 3500kg?

Forresten noen som vet cirka vekt for de fleste g20?

Vi har også vurdert PA-anlegg(public announcement) og det veier vel en del og...

edit: men det går vel som ting vi kan ha i bilen uansett, derav de 750kg ekstra?

Endret av Utropstegn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...