Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

vil få 6 i naturfagprøve! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken klasse går du i? Ungdomsskole eller VGS? Hvilket tema? Hvor stor interesse har du i faget? Har du lett for å lære Naturfag osv. Gi litt mer informasjon, så det blir litt lettere å sette seg inn i din situasjon :)

VG1

Prøven er om stråling og radioaktivstråling( et ganske kjekt tema også :D). Jeg har en stor interesse i faget da men jeg kommer ikke mer enn 5.

Lenke til kommentar
VG1 Prøven er om stråling og radioaktivstråling( et ganske kjekt tema også :D). Jeg har en stor interesse i faget da men jeg kommer ikke mer enn 5.

Hehe, morsomt. Samme her, skal ha den prøven snart vi og, men lander alltid på 5 jeg også...

 

Jeg prøver å forberede meg i flere dager ved litt jevn jobbing. Med lesing og skriving av notater. Prøv å finne det viktigste i stoffet! :)

Lenke til kommentar

Hehe, morsomt. Samme her, skal ha den prøven snart vi og, men lander alltid på 5 jeg også...

 

Jeg prøver å forberede meg i flere dager ved litt jevn jobbing. Med lesing og skriving av notater. Prøv å finne det viktigste i stoffet! :)

vent, du staret denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1439229&st=20 og du fikk en sekser. var eksamenen i VG1 eller 10ende???

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det vil si, du må kunne "alt", helst ned på detaljnivå, ikke vage beskrivelser eller grove trekk. Vær konkret og bruk eksempler osv. Forklar med egne ord, ikke bare oppgulp fra pensum. Sørg for å svare på spørsmålene som blir stilt, ikke skriv masse annet unødvendig. Du må gjerne svare utfyllende, men det må være relevant og knyttet til spørsmålene.

Endret av K R U E G E R
Lenke til kommentar

Et veldig godt råd er å øve seg på å skrive svar på "typiske" spørsmål, sånn at du kan skrive fine svar med korrekt bruk av faguttrykk o.l. Dette liker lærarane veldig godt! I tillegg er det lurt å sjå på kompetansemåla for det stoffet du går gjennom, mange lærarar brukar desse som utgangspunkt for spørsmåla på prøva. Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis du er lur og kommer til å velge realfag videre, nøyer du deg med en femmer og tar opp igjen naturfag som privatist i slutten av 2. klasse eller i starten av tredje. Du vil fremdeles søke med førstegangsvitnemål.

Problemet da er at det blir MUNTLIG eksamen. Å få 6er i muntlig eksamen i Naturfag er nok ikke bare bare, med mindre du har sansen for stoffet og å snakke om det. Det spørs selvfølgelig hva slags person du er. Jeg selv går 1 året, og får 5 i naturfag. Men jeg prøver på 6er, for jeg vet jeg ikke kommer ti å klare å få 6 hvis jeg tar faget opp, da det blir muntlig eksamen.

 

Begge deler er egentlig vannskelige, prøver så godt jeg kan!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...