Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å instalere HD 5870


Simoa

Anbefalte innlegg

Jeg har et Nvidia GT 8800. Så fikk jeg låne av en kamerat et Radeon HD 5870 kort. Koblet det til og startet opp, fikk opp HK-logo og Microsoft corporation nederst på skjermen. Deretter ble skjermen svart. Kom altså ikke til velkommen og oppstart av Windows. Jeg veit jeg har gammelt oppsett, men hadde vært artig å testa ut 5870 kortet.

Har Asus P5QL PRO HK og Windows Vista 32bit.

Psu: Chieftec620 W.

 

Kan det være strømforsyning som er for dårlig? 5870-kortet drar vel ca 180 w vs 8800 på 105 w, så det er noe mere.

 

Tips mottas med takk;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for gode tips. Hører forsåvidt ikke noe klikk, men kortet sitter helt fast og den "låsetappen" holder kortet på plass. Har satt i begge strømkontaktene og vifta spinner som bare det. Har latt pc`n stå å gå en stund og tydelig å høre at harddisk jobber og etter hvert roer seg ned når oppstart av Windows er ferdig, merkelig at skjermene er svarte. Kortet får også etter hvert en god tempratur.

Regner med at instalasjon av skjermkort skal gå automatisk. Er vel ikke noe jeg skal endre på i bios regner jeg med. Ergelig å ikke få i gang kortet, kunne ha vært veldig artig å testa det ut i forhold til mitt gamle 8800gt 512mb, regner med det er en god forskjell på de to korta også.

 

Håper noen har fasit;)

Lenke til kommentar

Har nå avinstalert alt av nvidia drivere, men allikevel skjer det fint lite. Prøvde å boote fra Windows dvd og da fikk jeg skjermbilde opp på begge skjermene, betyr ikke dette at ATI-kortet får nok strøm, i hvert fall når det går på idle? Når jeg putter i nvidia-kortet så står det at jeg har en gammel driver version 260.99, men i kontrollpanelet finnes det ikke mer å avinstalere som heter noe med Nividia i hvert fall. Har også instalert ATI-driver, men uten hell. Nei, det er vel kanskje bare til å gi opp... :thumbdown:

Takk til toldmodige folk som kommer med forslag i hvert fall.

Lenke til kommentar

Hei.

Er nok et software problem..

Da jeg engang for lenge siden gikk fra 8800gtx til HD 4870x2 fikk jeg også problemer.

Har kompiser som også fikk problemer med svart skjem. null liv!.

 

Fikset det den gang med hard reset av BIOS samt reinstall av OS.

Finnes sikkert andre løsninger. Har hørt om et program som heter Driversweeper, fjerner rester av drivere Nivida/AMD.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Kjøpte meg nytt 660 kort og opplevde akkurat det samme som med 5870 kortet, skjermen ble svart etter bios. Siste utvei var å formatere og det var det som faktisk skulle til. Fikk i hvert fall en erfaring at det ikke alltid er bare bare å skifte skjermkort :hrm:

 

Takk for gode tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...