Gå til innhold

konstant skjelving i hender


Anbefalte innlegg

hei jeg er en jente på 17 år som i det siste har lagt merke til at hendene mine skjelver, det har begynt å plage meg siden jeg må konsentrere meg om ikke å søle hvis jeg bare skal drikke et glass med vann. appetitten har gått nedover, om jeg spiser mye mat en dag føler jeg meg dårlig og vil spy, ''jeg'' vil ikke spy men kroppen min vil. om dere skjønner. jeg liker heller ikke å være i store folkemengder, noen ganger orker jeg ikke folk i det hele tatt, som gjør det et problem å dra på skolen. hele livet mitt har jeg opplevd mer nedgang en oppgang og i ca et halvt år nå har jeg slitt med anfall som gjør at jeg kollapser\besvimer noen ganger rister kroppen under anfall, har vært hos legen med dette siden jeg trudde jeg hadde epilepsi, var på MR og EEG men de var helt fine. legen sa det var bare kroppen som sa ifra at nå er det nok. kan skjelvingen være angst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sosial angst/stress kan gi sjelving, har opplevd det selv da jeg en periode da måtte stå på noen kjipe medisiner (prednisolon) som ga meg store bollekinn. Jeg ble ihvertfall utrolig stresset og skjelven av å være sammen med folk, og la spesielt merke til at hendene skalv når jeg skulle løfte en feks. en kopp, blyant eller hjelpe kunder i butikken med mobiltelefoner osv.

 

Jeg tror det kan være lurt å ikke tenke så mye på skjelvingen, sannsynligheten er veldig stor for at problemet kommer til å forvinne av seg selv. Siden legen din ikke er bekymret ville ikke jeg vært det heller, selv om jeg forstår at det ikke er veldig lett å ikke bekymre seg.

Endret av F.S;D iTiLt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...